سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 892079
۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: سختی ها و دشواری ها از پیامبران پروردگار به سوی بشریت است تا آنان از خوابشان بیدار شوند و برای رفع بلا ها به درگاه الهی التماس و تضرع داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: سختی ها و دشواری ها از پیامبران پروردگار به سوی بشریت است تا آنان از خوابشان بیدار شوند و برای رفع بلا ها به درگاه الهی التماس و تضرع داشته باشند.

ایشان به آیه قرآن کریم اشاره کرد که می فرماید: (وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلی‏ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُون‏): " و همانا ما پیغمبرانی به سوی امتان پیش از تو فرستادیم، پس (چون اطاعت نکردند) به بلاها و مصیبتها گرفتارشان ساختیم، شاید به درگاه خدا گریه و زاری کنند".

آیت الله مدرسی هشدار داد: اگر بشریت به گمراهی و انحراف خود ادامه بدهد، عذاب بزرگی در پی خواهد داشت.

  این عالم عراقی در سخنان هفتگی خود اشاره کرد: رسانه های مزدور، علمای سوء و فتنه گران تلاش می کردند بر بد بختی ها و مصیبت های جهان از طریق ابزارهای شستشوی مغزی سرپوش بگذارند که از جمله این مصیبت ها، جنگ های بیهوده ای است که سالانه جان ده ها هزار نفر از بی گناهان را می گیرد و همچنین مسابقه حمایت تسلیحاتی است که کشور ها برای کشتار دیگران میلیارد ها دلار در راه آن صرف می کردند، امّا ویروس کرونا تمامی این بدبختی ها را آشکار کرد.

ایشان ادامه داد: ملت ها در آغاز از کشورهایی که ویروس کرونا از آن شیوع پیدا کرد، متنفر شدند؛ به گونه ای که کشور های جهان چین را که ابتلای ویروس از آنجا شروع شد، مذّمت کرده و بدگویی کردند.

آیت الله مدرسی افزود: امروز این کشور ها از سرعت شیوع ویروس کرونا رنج می برند، در حالی که چین در حال خلاصی از دست این بیماری است، لذا این مسئله می طلبد آنچنان که خداوند متعال دستور داده، همکاری و همراهی جایگزین نفرت شود.

ایشان رهبران جهان را نسبت به پیامد های استمرار شیوع ویروس کرونا هشدار داد و با بیان اینکه جهان با خطر بزرگی مواجه است، گفت: این خطر همان نابودی و فروپاشی اقتصادی است که نشانه های آن نمایان شده و این مسئله موجب بازگشت جهان به قرن های گذشته خواهد شد.

آیت الله مدرسی در خصوص وظیفه و نقش مؤمنین در شرایط کنونی به موارد زیر اشاره کرد:

اول: ضرورت رعایت احتیاط و حفظ سلامتی خود و خانواده از مسئولیت افراد به شمار می رود و تنها منحصر در دولت نیست.

مؤمنین این ویروس را دست کم نگیرند و در تعامل با آن کوتاهی نکنند و از حضور در تجمعاتی که امکان انتقال ویروس وجود دارد، باید خودداری کنند.

امّا آن دسته از افرادی که به این امور توجهی نمی کنند و عمداً موجب انتقال ویروس و در نتیجه مرگ دیگران می شوند، این کار آنان قتل شبه عمل محسوب می شود و باید دیه آن را بپردازند.

دوم: توجه و تضرع به درگاه الهی و محاسبه نفس و اصلاح آن.

گوشه ای از خانه را برای خواندن نماز، تلاوت قرآن و احیای مجالس اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه شهادت امام موسی کاظم (ع) قرار دهند، دعای "سیفی الصغیر" و در جمعه ها نماز حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) بخوانند.

سوم: معاشرت و همراه بودن با خانواده و استفاده از فرصت در خانه ماندن برای استحکام بنیان خانواده از طریق افزایش تفاهم و انتقال تجربیات. همچنین همراهی با خانواده بزرگ (خانواده پدری) و صله رحم از طریق وسایل ارتباطی جدید.

چهارم: از فرصت در خانه ماندن برای رسیدن به کارها و امور مختلف مثل مطالعه کتاب یا یادگیری علوم و مسائل دیگر استفاده کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha