شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: گروهی بر این باورند ویروس کرونا جدید، بخشی از بیو تروریسم آمریکا برای فلج کردن اقتصاد چین، به عنوان رقیب اصلی آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار یادداشتی در تحلیل بیماری کرونا، به رشته تحریر درآورده است.

حدود دو هفته است که کرونا مهمان ناخوانده زندگی مردم ایران شده است. حجم اخبار و شایعات دروغین و جعلی برای التهاب‌آفرینی در میان مردم ایران در مقایسه با کشورهای دیگر حکایت از یک حرکت سازماندهی شده در تشدید فشار حداکثری بر مردم دارد. ملت صبور و شکور ایران اما نشان داده است که مانند همیشه- باتوکل بر خدا و توسل بر معصومین و تبعیت از منویات ولی امر و رعایت بایسته های این مقابله- بر این تهدید غلبه کرده و از آن فرصت‌ها خواهد ساخت.

واقعیت کرونا

این روزها بارها شنیده ایم و دیده ایم و خوانده ایم که «ویروس کرونا » بسیار کم خطرتر از همه ویروس های مشابه است. تنها نکته متفاوت، سرعت انتقال و فراگیری آن است.

حقیقت هم همین است. کرونا که از خانواده بزرگ ویروس هاست و مهترین نشانه آن ایجاد اختلالات تنفسی است. تا به حال سه دوره را گذرانده است :

اول) در سال ۲۰۰۳ در چین و کره جنوبی که چند هزار نفر را درگیر کرد و ۹۰۰ نفر فوتی برجای گذاشت.

دوم) در سال ۲۰۱۲ در عربستان، امارات، عمان وکشورهای جنوب خلیج فارس که ظاهراً از شتر منتقل شده و انتشار یافت. و ۸۵۸ کشته به جای گذاشت. از جمله دو کشته در ایران که با اقدام به موقع از شیوع آن جلوگیری شد.

سوم) انتشار ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ که پس از برگزاری جشن های سال نو میلادی از شهر ۱۱میلیون نفری ووهان چین شروع شد. ووهان ششمین شهر پرجمعیت چین است که در ایام سال نو میلادی پذیرای صدها هزار مسافر خارجی بوده است. طبق گزارش های اولیه عامل اصلی انتشار ویروس از بازار ماهی فروشان چین است که گوشت انواع حیوانات از جمله خفاش و... در آنجا عرضه می‌شود. آنچه مسلم است کرونا ویروس بیماری مشترک بین انسان و حیوان است

درباره این که آیا کرونا یک ویروس طبیعی است یا تولید شده و دست ساخت انسان است، نقل های بسیاری بر سر زبان‌ها است. گروهی بر این باورند کرونا ویروسِ جدید، بخشی از بیو تروریسم آمریکا برای فلج کردن اقتصاد چین، به عنوان رقیب اصلی آمریکا است. گروهی نیز کرونای جدید را ویروسی می‌دانند که در حال آزمایش در آزمایشگاه های چین ازکنترل پژوهشگران خارج شده و منتشر گردیده است.

آن چه که مهم است و تا حدی مشکوک به نظر می‌رسد سرعت انتشار و رسانه‌ای کردن این موضوع در جهان و تبدیل آن به خبر اول دنیا است که تقریبا تا کنون حدود ۷۰کشور را درگیر کرده و سایه‌ای از هراس را بر سر مردم جهان انداخته است. مهمتر آن که دشمن در صدد بر آمده است، با سوء استفاده از وضعیت موجود، جورجین اقدامات خود در راهبرد فشار حداکثری را تکمیل کند. اقداماتی که بیش از هر چیز دارای ابعاد روانی و رسانه‌ای و تبلیغاتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha