چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کرونا

حوزه/ حجت الاسلام نیکوئی، «ماندن در خانه و عدم حضور در اجتماعات» را بهترین واکسن ویروس کرونا اعلام کرد.

حجت الاسلام حسین نیکوئی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که مقابله با شیوع ویروس کرونا وظیفه همه آحاد جامعه است، گفت: روزه گرفتن در دین مبین اسلام برای هر فرد یک واجب عینی است و چنانچه بر حسب احتمال یا دلیل عقلی اطمینان حاصل شود روزه گرفتن برای فرد ضرر دارد این واجب تبدیل به حرام می شود.  وقتی خداوند روزه واجب را به خاطر ضرر جانی حرام می کند، نماز جماعت که یک امر مستحبی است در این مواقع ضرورت دارد بخاطر رعایت نکات بهداشتی موقتاً برگزار نشود.

وی با بیان این که واکسن ویروس کرونا «ماندن در خانه و عدم حضور در اجتماعات» است، افزود: کارشناسان وزارت بهداشت تاکید می کنند ماندن افراد در خانه موجب قطع شدن زنجیره انتقال بیماری می شود یعنی اینجا بحث شخصی نیست زیرا حضور افراد در اجتماع باعث برقراری حقله انتقال بیماری خواهد بود و دیگر امکان کنترل و مدیریت مقابله با شیوع بیماری نخواهد بود.

امام جماعت مسجد خداداد تهران با بیان این که حضور افراد در اجتماع موجب می شود تا این بیماری به دیگر افراد منتقل شود و قطعاً حق الناس خواهد بود، ابراز داشت: عدم رعایت اصول بهداشتی و اصرار بر حضور در اجتماع باعث خواهد شد تا اثرات مخرب این بیماری روز به روز بیشتر شده و همه فعالیت های جامعه تحت تاثیر این اتفاق تلخ قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از مصادیق حضور در اجتماع برگزاری نماز جماعت در مساجد است و انتظار می رود عموم مؤمنین با رعایت اصول بهداشتی از حضور در تجمعات مثل نماز جماعت موقتاً خودداری کنند تا دیگر افراد جامعه هم با رعایت همین اصول در ریشه کن کردن ویروس منحوس کرونا همکاری نمایند.

حجت الاسلام نیکوئی در پایان با اشاره به ضرورت ضدعفونی کردن مساجد شهر تهران، خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اهالی مسجد خداداد تهران نیز با همکاری بسیج اقدام به ضدعفونی و گندزدایی داخل مسجد، شبستان ها، درب و پنجره ها و سرویس های بهداشتی مسجد کردند و امیدواریم با رعایت همین مسائل بتوانیم از این بحران پیش آمده عبور کنیم. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha