جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بالصور/ تعقيم المدن الإيراني من قبل طلاب العلوم الدينية وعلماء الحوزات العلمية في البلاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: این روزها شاهد اقدامات بسیاری از سوی نیروهای نظامی همانند سپاه و ارتش در بحث مبارزه با بیماری کرونا در کردستان به ویژه در شهرستان سقز هستیم و حوزویان استان آمادگی هر گونه همکاری و تعامل را در این زمینه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان امروز در جمع معاونان و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: برای گذر از شرایط بحرانی کنونی نیازمند بسیج همگانی و همکاری همه هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: اگر می خواهیم به معنای واقعی بر بیماری کرونا پیروز شویم، هرگز دولت به تنهایی نمی تواند این مسأله را جمع کند یعنی اینکه مردم باید خود نیز پای کار باشند و همگام با دستورالعمل های بهداشتی رفتار کنند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه برخی از شهروندان نسبت به بحران اخیر بی تفاوت هستند، بیان داشت: مسأله کرونا، مسأله ای جهانی است و هر کسی در اندازه خود در برابر این بیماری مسئولیت دارد، از این رو زمانی که برخی افراد موارد را رعایت نمی کنند به نوعی حقوق دیگران را پایمال کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان اظهار داشت: امروز بسیاری از نهادها و ادارات و سازمان ها پای کار هستند و حوزه های علمیه کشور نیز از ابتدای شیوع این بیماری پای کار بوده و هستند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در همین راستا، حوزه علمیه استان کردستان با دیگر ادارات همانند تبلیغات اسلامی، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و... اقدام به تشکیل ستاد مدیریت بحران نموده است.

وی ادامه داد: این روزها شاهد اقدامات بسیاری از سوی نیروهای نظامی همانند سپاه و ارتش در بحث مبارزه با بیماری کرونا در کردستان به ویژه در شهرستان سقز هستیم، لذا روحانیون و حوزویان این استان آمادگی هرگونه همکاری و تعامل را در این زمینه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان افزود: باید گفت که روحانیت هرگز خود را از جامعه دور ندانسته و همواره نقش مردمی و اجتماعی را در این دهه ها داشته است و این را وظیفه ذاتی، شرعی و انسانی خود می داند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha