جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 890451
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
بسیج دانشجویی

حوزه/ بسیج‌ دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم و 14 دانشگاه استان قم در بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور و شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، خواستار تسریع در انتخاب رئیس هلال احمر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  بسیج‌ دانشجویی ۱۵ دانشگاه استان قم بیانیه‌ای به رئیس جمهور و شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، به منظور تسریع در انتخاب رئیس هلال احمر صادر کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

در شرایط خاص و حساس کنونی که کشور ما در معرض امتحانات و چالش‏هایی متنوع و غالباً در نوع خود غیر قابل پیش‌بینی شده است، این مردم بیش از پیش از خادمان خود
و صاحبان قدرت در این کشور انتظار دارند که با روحیه‌ای جهادی و تلاشی منظم و راهبردی، برای خروج از مشکلات تلاش کنند.

در این روزها کشور ما از هر طرف درگیر مشکلاتی است که هر یک به تنهایی می‏تواند مردمی را در خود فرو برد، لکن ملت مبارز و با بصیرت ایران با ایستادگی در مقابل هر یک از آنها، اقدام کرده و تا کنون با نظم و ایثار، توانمندی خود را اثبات کرده است. مشکلاتی که زلزله آذربایجان، سیل نواحی لرستان و خوزستان و سیستان و بلوچستان و بیماری وارداتی کرونا، از جمله واضح‏ترین آن‌ها در این عرصه است.

درجایگاهی که نیروهای جهادی اعم از دانشجو و طلبه و همچنین پرستاران و پزشکان کشور هرکدام دسته دسته به میدان جهاد وارد می‏شوند و خود را از زندگی روزمره و لذایذ آن جدا می‌کنند، از رئیس جمهور کشور که در راس تشکیلات مبارزه کننده با بیماری کرونا و برطرف کننده مشکلات سوانح طبیعی قرار دارد، انتظار می‌رود که حداقل دستورات لازم
برای مقابله با این مشکلات را، که جزء عرف سازمانی و تشکیلاتی هر کشوری است، به سرعت و در زمان مناسب آن اتخاذ کند.

از اوایل پاییز امسال، سازمان جمعیت هلال احمر ایران بدون رئیس به حال خود رها شده و تا کنون شخص شما که مسئول انتخاب رئیس برای این سازمان هستید، اقدامی انجام
نداده ‏اید. درحالی که این سازمان از کنشگران اصلی ارائه کمک‌های اولیه در حوادث طبیعی و غیر مترقبه، برنامه ریزی در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح و آموزش عمومی در این زمینه و نیز تربیت کادر امدادی و نیروی انسانی مورد نیاز و فعالیت‏هایی از این دست می‏باشد.

بر این اساس رها کردن چنین تشکیلاتی در این موقعیت حساس که کشور ما به تمام امکانات خود برای مقابله با مشکلات نیاز دارد، سرانجامی جز حسرت و پشیمانی نخواهد داشت.

بسیج دانشجویی استان قم، در شهری که جزء کانون‏های اصلی مقابله با کرونا در کشور است و ضرورت اتخاذ به موقع این تصمیم را به عینه مشاهده می‌کند، از شورای عالی جمعیت هلال احمر می‏خواهد افرادی شایسته، پاکدست، خدوم و باتجربه –که الحمدلله این افراد در بدنه جمعیت هلال احمر وجود دارند- را طی فرایند دقیق انتخاب و به ریاست جمهوری اعلام کنند و به شما به عنوان رئیس جمهور این کشور پیشنهاد موکد می‌کند که به سرعت و نه همچون تصمیمات گذشته، در این موضوع سریع تصمیم‏گیری کنید.

بدیهی است بسیج دانشجویی استان قم بعد از صدور این نامه تا زمان حصول نتیجه و انتخاب فردی با مشخصات مذکور مطالبه جدی خود را خواهد داشت.

رونوشت:

شورای عالی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

بسیج
دانشجویی دانشگاه معارف اسلامی

بسیج
دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم (ع)

بسیج
دانشجویی دانشگاه قم

بسیج دانشجویی
پردیس فارابی دانشگاه تهران

بسیج
دانشجویی دانشکده الهیات و معارف اسلامی هدی

بسیج
دانشجویی دانشکده اصول دین

بسیج
دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم

بسیج
دانشجویی دانشگاه حضرت معصومه (س)

بسیج
دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

بسیج
دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

بسیج
دانشجویی دانشکده علوم قرآنی قم

بسیج
دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای قم (پسران و دختران)

بسیج
دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قم (پردیس آیت الله طالقانی و پردیس حضرت معصومه (س))

بسیج
دانشجویی دانشگاه پیام نور قم

بسیج
دانشجویی دانشگاه جامع علمی و کاربردی قم

 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha