جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد اردن

حوزه/ دارالافتای اردن مشارکت مبتلایان به ویروس کرونا و کسانی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند را در نماز جماعت حرام اعلام کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دارالافتای اردن مشارکت مبتلایان به ویروس کرونا و کسانی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند را در نماز جماعت حرام اعلام کرد.

این فتوا در پاسخ به سؤالی در خصوص کسانی که نماز جمعه از آنان ساقط می شود و حضور آنان به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا واجب نیست، صادر شده است.

در این فتوا آمده است: حضور کسی که دارای بیماری واگیردار یا مشکوک به این بیماری است در نماز جماعت حرام است؛ چراکه در خلال حضور وی بیماری به دیگران منتقل خواهد شد، لذا باید اصول احتیاطی بهداشتی لازم مثل قرنطینه را رعایت کند و همچنین پنهان کردن ابتلای به بیماری حرام است تا از آسیب رساندن به دیگران جلوگیری شود.

دارالافتای اردن اشاره کرد: نماز جمعه از گردن کسانی که دارای بیماری های مزمن هستند و از ابتلای به بیماری ترس دارند، ساقط می شود.

دارالافتا تأکید کرد: نماز جمعه بر هر کسی که به سنی رسیده که می ترسد اگر به این بیماری مبتلا شود خطر بسیاری برایش دارد و ممکن است به مرگش منتهی شود، واجب نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha