جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: تنها راه عبور از بحران اپیدمی و نابودی ویروس کرونا، همکاری تمامی فرزندان امت در نبرد مبارزه با ویروس کروناست و بدون این راه این بیماری در کشور لانه می کند و خدای ناکرده جان مردم را می گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: تنها راه عبور از بحران اپیدمی و نابودی ویروس کرونا، همکاری تمامی فرزندان امت در نبرد مبارزه با ویروس کروناست و بدون این راه این بیماری در کشور لانه می کند و خدای ناکرده جان مردم را می گیرد.

آیت الله مدرسی در سخنرانی هفتگی خود که به صورت مجازی پخش شد، اشاره کرد: باوجود اینکه مسئولین ذیربط در مبارزه با کرونا اقدامات احتیاطی مثل بستن مرز ها و اجرای قانون فاصله گذاری اجتماعی، شیوع ویروس کرونا در عراق به دو دلیل تداوم یافته است؛ اول: کوتاهی برخی مسئولین ذیربط ، آنچنان که مشاهده می شود، کمبود آشکاری در نیازهای ضروری در مقابله با بیماری یا درمان مبتلایان وجود دارد. دوم: عدم همکاری برخی از مردم است.

ایشان در همین رابطه تصریح کرد: طهارت از سنت الهی در میان خلق است و خداوند سبحان انسان های پاکیزه را دوست دارد؛ این پاکی به معنی دوری از هرگونه پلیدی و زشتی در سطح فردی و اجتماعی است. این پاکیزی در سطح فردی شامل پاکی بدن،لباس و محل عبادت از هرگونه نجاست و ناپاکی است. همچنین به معنی پاکی محیط زیست و عدم فساد در آن و تطهیر قلب از کینه ها و دشمنی است.

این عالم عراقی در خصوص پاکیزی در زمینه اجتماعی بر ضرورت پاکی جامعه از ویروس ها و بیماری ها تأکید کرد و گفت: این مورد از ناپاکی ها و میکروب ها به شمار می رود و راه هایی وجود دارد که آنها را از بین برده و مانع شیوع آن می شود.

آیت الله مدرسی به رعایت تمامی اموری که باعث نابودی ویروس کرونا و مانع شیوع آن می شود، مثل پوشیدن ماسک به هنگام خروج از خانه دعوت کرد و گفت: باید مثل سابق این موارد رعایت شود و همچنین از ضدعفونی ها و پاک کننده ها استفاده شود؛ این مسئله عیب نیست، بلکه برای رسیدن به طهارت و پاکی لازم است.

ایشان حفظ پاکی و طهارت اجتماعی در مقابل بیماری ها را در گرو رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی توسط تمامی اعضای جامعه و دوری از مستحباتی مثل دید و بازدید، برگزاری مراسم عروسی و امثال آن است؛ چرا که این مسائل با حفظ زندگی خود و دیگران در تناقض است و باید این مستحبات از شیوه های دیگر مثل شبکه های اجتماعی یا کمک به نیازمندان به جای مراسم مهمانی اقدام کرد؛ برای اینکه در این مهمانی ها احتمال ابتلای ده ها نفر به ویروس کرونا وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha