جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت اللہ سید سیستانی

حوزه/ دفتر حضرت آیت الله سیستانی در پیامی به مردم عراق، بار دیگر بر دعوت خود برای توجه به اجرای توصیه های پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: کوتاهی و بی توجهی در این خصوص صحیح نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دفتر حضرت آیت الله سیستانی در پیامی به مردم عراق، بار دیگر بر دعوت خود برای توجه به اجرای توصیه های پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: کوتاهی و بی توجهی در این خصوص صحیح نیست.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

در این روز های دشوار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق مختلف به ویژه در بغداد به طور بی سابقه ای افزایش یافته است. بار دیگر از شما درخواست داریم و دعوت می کنیم که بیشتر جانب احتیاط و هوشیاری را نگه دارید و بر ضرورت توجه در اجرای دستور العمل های پیشگیرانه که طرف های ذیربط به آن توصیه کردند، مثل دوری از حضور در تجمعات و میان دیگران، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها با مواد شوینده و ضدعفونی کنند و امثال آن تأکید می کنیم.

آنچنان که متخصصان و کارشناسان می گویند التزام پیوسته به این دستور العمل ها و امثال آن به طور فعّال در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد مبتلایان مؤثر است، لذا رعایت این دستور العمل ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امری ضروری است که کوتاهی و بی توجهی در خصوص آن صحیح نیست، به ویژه که کشور در فراهم کردن امکانات پزشکی و مراقبتی لازم برای شمار روز افزون مبتلایان ضعف دارد و بیمارستان ها در حال پر شدن است.

در حال حاضر جلوگیری از شیوع این ویروس با تمام توان و امکانات، مسئولیت همه شهروندان و مسئولین است و همگی باید به این مسئولیت بزرگ عمل کرده و برای عبور از این مرحله دشوار با کمترین خسارت ها و پیامد ها همکاری کنند.

باید یاد آور شویم که کادر پزشکی و پرستاری بار سنگینی را در عمل به وظیفه خود در درمان مبتلایان و مراقبت از آنان تحمل می کنند و آنان و خانواده هایشان با رنج های شدیدی مواجه هستند که جز اندکی کسی از آن با خبر نیست. آنان زندگی خود را در این راه به خطر می اندازند و در دوره اخیر شمار مبتلایان در میان کادر درمانی افزایش یافته است، لذا همگی در رعایت دستور العمل های پیشگیرانه از ابتلای به این ویروس، اهمیت و دقت بیشتری داشته باشند تا تعداد مبتلایان افزایش نیابد که در این صورت بار مسئولیت اضافی بر دوش کادر درمانی قرار می گیرد و کار آنها سخت تر می شود.

به این ترتیب به آنان احترام می گذاریم و خسته نباشید می گوییم و از تلاش ها و جانفشانی هایشان در راه خدمت به ملت و عمل به وظایف دینی، ملّی و انسانی تشکر و قدردانی می کنیم. از خداوند متعال می خواهیم که آنان را حفظ کرده و تحت حمایت خود قرار دهد و به موازات تلاش های بزرگشان به آنان پاداش، خیر، سلامتی و برکت دهد. همچنین از خداوند تبارک و تعالی مسئلت داریم که به بیماران شفای عاجل دهد و بلا و ویروس را از همگی دور کند که او شنوا و اجابت کننده است.

دفتر آیت الله سیستانی – نجف اشرف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha