جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ آیت الله عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، مردم این کشور را به رعایت دستور العمل های وزارت بهداشت در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، مردم این کشور را به رعایت دستور العمل های وزارت بهداشت در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دعوت کرد.

ایشان در بیانیه ای اشاره کرد: با توجه به اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا، نگران کننده و وحشت آور است، از تمامی لبنانی ها می خواهیم تقوای الهی را در خصوص خود، کشور  و خانواده پیشه کنند و با تمام توان برای کاهش شیوع این ویروس همکاری کرده و دستور العمل های وزارت بهداشت و کادر پزشکی و تصمیمات هیئت وزیران را رعایت کنند تا مانع تبدیل این ویروس به اپیدمی ویرانگر شود و باید همگی از قربانی شدن هزاران نفر در کشور های دیگر و خسارت های سنگین آن عبرت بگیرند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نسبت به بازگشت موج دوم ویروس کرونا و تهدید کشور و مردم هشدار داد و گفت: دولت باید اقدامات پیشگیرانه را تشدید کند و همگی باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با جدّیت و مسئولیت پذیر رفتار کنند و از حضور در تجمعات دوری کرده، فاصله اجتماعی را رعایت و از کسانی که در قرنطینه خانگی به سر می برند، مراقبت کنند.

آیت الله قبلان ادامه داد: بی توجهی به جان مردم جایز نیست و حرام است کسی که مبتلا به این ویروس است، آن را پنهان کند و جان مردم را به خطر بیندازد، لذا همگی باید دفع خطر و حفظ جان خود و مردم و برادران همکاری کنند.

این عالم شیعه لبنانی مردم این کشور را به همبستگی اجتماعی و پشتیبانی ملّی در این شرایط سخت دعوت کرد و از ثروتمندان خواست به وظیفه ملّی و دینی خود در قبال هموطنان عمل کنند.

آیت الله قبلان مؤمنین را به تمسک به آموزه های دینی و توسل به درگاه خداوند متعال دعوت کرد تا آنان را سلامت بدارد و به بیماران شفا دهد و بلا و ناگواری را از ملت ها دور گرداند.

شایان ذکر است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان طی دو روز گذشته افزایش یافته و میزان مبتلایان از ابتدای شیوع کرونا به روزانه بیش از دو هزار نفر رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha