شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عید مبعث را به مسلمانان تبریک گفت و اشاره کرد: مبعث روز شکل گیری معجزه قرن ها و عصر ها برای نبی مکرم اسلام (ص) بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عید مبعث را به مسلمانان تبریک گفت و اشاره کرد: مبعث روز شکل گیری معجزه قرن ها و عصر ها برای نبی مکرم اسلام (ص) بود.

وی افزود: بعثت پیامبر تمامی بشریت را از ظلم، بلا و فساد رهایی بخشید و امیدواریم این روز ها بشارت دهنده امنیت و صلح برای بشریت باشد. واقعه اسراء و معراج دو نقطه تاریخی در زندگی بشریت است که به سؤالات بزرگ پاسخ داد و اسرار و حقایق این جهان را آشکار نمود، به گونه ای که پیامبر اکرم (ص) از مسجد الحرام به مسجد الاقصی سیر کرده و به همراه جبرئیل به سفر معراج رفت و با آموز های اسلامی برگشت تا صلح را در زمین برقرار کند. نبی اکرم (ص) مبعوث شد تا مکارم اخلاق را کامل کند، مایه رحمت و مهربانی و الگوی نیکویی باشد. آن حضرت دوستدار مردم بود و با آنان همکاری و محبت می کرد و دلسوز فقرا و ایتام بوده و به نیازمندان کمک می کرد.

آیت الله قبلان خواستار التزام به دعوت رسول الله (ص) در تمسک به حق و ارزش ها و مبانی آن و اقتدا به راه و سیره رسول الله و اهل بیت (ع) شد.

مسجد الحرام و مسجد الاقصی هر دو مورد احترام خداست

وی ادامه داد: واقعه اسرار که با سیر نبی مکرم اسلام (ص) از مسجد الحرام به مسجد الاقصی انجام گرفت، بیانگر این است این دو مسجد مورد تکریم خداوند است. امروز قدس مثل مسجد الاقصی و تمامی فلسطین در معرض یهودی سازی و آوارگی اهالی آن و سلب هویت عربی و اسلامی است. از همین جا مسلمانان و مسیحیان را به ایستادگی در برابر پروژه صهیونیستی که توسط آمریکا حمایت می شود دعوت می کنیم و می گوییم که رژیم صیهونیستی یک رژیم نژاد پرستی است که در تعامل با ملت ها و کشور ها با خودکامگی و با روحیه نژاد پرستی رفتار می کند.

مومنین به به آموزه های پیامبر خاتم (ص) رجوع کنند

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان، مومنین را به بازگشت به آموزه های انبیا به ویژه پیامبر خاتم (ص) و الهام گیری از سیره، پاکی درون، طهارت قلب، استقامت در راه، راستی در سخن و امانتداری آن حضرت دعوت کرد و گفت: در این روز ها که بشریت به بلا ها و بحران ها دچار شده و در نگرانی و ترس به سر می برد و تمامی کشور های بزرگ و قدرتمند برای حفظ مردم از بیماری تلاش می کنند، همگی را به دعا و تضرع به درگاه الهی دعوت می کنیم تا خداوند متعال لطف و رحمت خود را بر بندگان ارزانی بخشد.

شهروندان به توصیه های پیشگیرانه عمل کنند

آیت الله قبلان شهروندان لبنان را به رعایت توصیه های تأکید شده و التزام به راه های پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس دعوت کرد و افزود: همگی باید به توصیه ها و دستور العمل های ستاد ملّی مبارزه با ویروس کرونا عمل کرده و با وزارت بهداشت و نهاد های پزشکی همکاری کنند و در خانه بمانند و از حضور در تجمعات و شلوغی ها خودداری کنند.

حفظ جان و جامعه یک واجب شرعی است

روحانی شیعه لبنان ادامه داد: هرگونه کوتاهی در انجام اقدامات احتیاطی موجب انتقال بیماری به دیگران و تبدیل ویروس به اپیدمی می شود، لذا حفظ جان و جامعه یک واجب شرعی است که نباید در خصوص آن کوتاهی شود. همگی باید بدانند که اگر اپیدمی صورت گیرد، همگی کشته می شوند، پس لبنانی ها برای رهایی کشور از این ویروس با دولت در اقدامات پیشگیرانه همکاری کنند و همبستگی انسانی داشته باشند.

 دولت در اجرای طرح اقتصادی و اصلاح گرانه برای نجات کشور تسریع کند

وی از اقدام دولت لبنان در جبران خسارت دیدگان و کمک به خانواده های فقیر قدردانی کرده و تمامی انواع احتکار و سوء استفاده از این شرایط که با آموزه های دینی و ارزش های اخلاقی در تناقض است را محکوم کرد و دولت را به تسریع در اجرای طرح اقتصادی و اصلاح گرانه برای نجات کشور از پیامد های سیاست های فساد انگیزی و فقیر شدن مردم می شود، دعوت نمود و از وزارت بهداشت، تیم های پزشکی، نیرو های امنیتی و نظامی و تمامی جمعیت ها و گروه هایی که با کرونا مبارزه می کنند، تشکر کرد.

زندگی الفاخوری پُر از جنایت قتل، شکنجه و خیانت است

آیت الله قبلان در بخش دیگر سخنان خود، آزادی عامر الفاخوری مزدور رژیم صهیونیستی را محکوم کردو گفت: زندگی این مزدور پُر از جنایت قتل، شکنجه و خیانت است که آخرین آن خیانت در جهت منافع دولت آمریکا می باشد و آمریکا شریک جنایت های دشمن صهیونیستی و ظلم و ستم های آن علیه ملت فلسطین و ملت های عربی و اسلامی است و با رونمایی معامله قرن می خواهد مسئله فلسطین را حذف کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha