شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ احمد قطان رئیس جمعیت "قولنا و العمل" لبنان

حوزه/ شیخ احمد قطان بر لزوم باقی ماندن قطب نما به سمت فلسطین تأکید کرد و گفت: هر کس از مسجد الاقصی دست بکشد، از مسجد الحرام و کعبه شریف هم دست می کشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قطان رئیس جمعیت "قولنا و العمل" و روحانی اهل سنت لبنان بر لزوم باقی ماندن قطب نما به سمت فلسطین تأکید کرد و گفت: در سالروز اسراء و معراج تأکید می کنیم، ارتباطی که خداوند بین مسجد الحرام و مسجد الاقصی قرار داده، دلیلی است بر اینکه هر کس از مسجد الاقصی دست بکشد، از مسجد الحرام و کعبه شریف هم دست می کشد.

برای بازگرداندن فلسطین هیچ راهی جز جهاد و مقاومت وجود ندارد

وی با بیان اینکه تمسک به حق ما در بازگشت پیروزمندانه به فلسطین همان تمسک به کعبه و بیت الله الحرام و تمسک به اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف است، افزود: پیام ما در سالروز معراج این  است که قطب نما به سوی فلسطین باقی بماند و نباید از آزادسازی آن از رودخانه تا دریا و بازگردان آن با تمامی ابزار های ممکن دست برداریم و بدانیم که برای بازگرداندن فلسطین هیچ راهی جز جهاد و مقاومت وجود ندارد.

عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، مایه ننگ و عار است

روحانی اهل سنت لبنان با اشاره به اینکه نمی توان در سایه عادی سازی روابط و امضای توافقنامه ننگین با دشمن صهیونیستی، برای مناسبت اسراء و معراج جشن بگیریم، گفت: آنچه امروز از عادی سازی روابط برخی کشور ها با این رژیم غاصب شاهد هستیم، مایه ننگ و عار و دلیلی بر دست کشیدن از مسئله و مبانی ما و پیام اسراء و معراج است.

دشمن حقیقی امت، همان دشمن صهیونیستی است

شیخ قطان تصریح کرد: دشمن امت عربی و اسلامی، همان دشمن سرزمین و مقدسات است؛ بنابراین ما باید برای مقاومت در برابر آن، تمامی انواع تعصبات طایفه ای و مذهبی، نژادی و حزبی را کنار بگذاریم و تمامی توان خود را در جهت مبارزه با دشمن حقیقی امت که همان دشمن صهیونیستی است، به کار گیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha