پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علمای یمن

حوزه/ انجمن علمای یمن در بیانیه ای با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خواستار توسل و تضرع به درگاه الهی و عمل به توصیه های بهداشتی و پزشکی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای یمن در بیانیه ای با بیان اینکه بسیار از کشور های جهان به خاطر اپیدمی ویروس کرونا حالت فوق العاده شدید اعلام کردند، افزود: این اپیدمی به اصطلاح ویروس کرونا که جهان را آشفته و وحشت زده کرده است، مرزها را در نوردیده و بسیاری از مردم را مبتلا و قربانی کرده و فرقی بین مسلمان و غیر مسلمان، عرب و عجم قائل نیست، امّا الحمد لله یمن به این ویروس مبتلا نشده است.

علمای یمن بر ضرورت توسل به خداوند متعال و توبه و تضرع به درگاه الهی برای رفع این بلای بزرگ و دفع خشم و غضب الهی تأکید کرده و به آیه کریمه قرآن اشاره کردند: (وَمَا نُرْسِلُ بِالْآیَاتِ إِلَّا تَخْوِیفًا) : و ما معجزات و آیات را جز برای آنکه ( مردم از خدا ) بترسند ( و هدایت شوند ) نمی فرستیم.

انجمن علمای یمن همه مردم را به تقوای الهی، ردّ مظالم، عمل به واجبات و ترک محرمات و تضرع و توسل به درگاه خداوند سبحان دعوت کرد و آیاتی از قرآن را مورد اشاره قرار داد که می فرماید: ( وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا إِلَی أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَأَخَذْنَاهُمْ بِالْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُونَ (۴۲) فَلَوْلَا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَکِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ (۴۳) فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُکِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَیْهِمْ أَبْوَابَ کُلِّ شَیْءٍ حَتَّی إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ (۴۴) فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِینَ ظَلَمُوا وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ (۴۵).

۴۲ ـ ما به سوی امت هایی که پیش از تو بودند، (پیامبرانی) فرستادیم، (و هنگامی که با این پیامبران به مخالفت برخاستند) آنها را با شدت و رنج و ناراحتی مواجه ساختیم، شاید تسلیم گردند.

۴۳ ـچرا هنگامی که مجازات ما به آنان رسید، (خضوع نکردند و) تسلیم نشدند؟! بلکه دل های آنها قساوت پیدا کرد و شیطان هر کاری را که می کردند، در نظرشان زینت داد.

۴۴ ـ هنگامی که آنچه را به آنها یادآوری شده بود فراموش کردند، درهای همه چیز (از نعمت ها) را به روی آنها گشودیم; تا (کاملاً) خوشحال شدند (و دل به آن بستند)، ناگهان آنها را گرفتیم (و سخت مجازات کردیم)، در این هنگام، همگی مأیوس شدند (و درهای امید به روی آنها بسته شد).

۴۵ ـ و (به این ترتیب) دنباله (زندگی) جمعیتی که ستم کرده بودند، قطع شد. و ستایش مخصوص خداوند، پروردگار جهانیان است.

انجمن علمای یمن در ادامه نسبت به اصرار بر باطل، معصیت و مخالفت با اوامر و تکالیف الهی، رباخواری، ارتکاب زنا، رشوه خواری، ترک نماز، جلوگیری از زکات، همراهی با ظالمان و یاری آنان، قرار گرفتن در معرض خشم و غضب الهی هشدار دادند و افزودند: همگی باید راه حق را در پیش گرفته و صبر کنند، امید است که خداوند سبحان با رحمت خود، خشم و غضب را از ما بردارد.

علمای یمن در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و کاهش شیوع آن خواستار هوشیاری، احتیاط و عمل به اصول سلامت و بهداشت، رعایت توصیه های پزشکی و رعایت نظافت و پاکیزگی و تعامل جدّی با آن شدند و به دعا و استغفار بیشتر و برپایی نماز باران دعوت کردند.

ایشان در پایان برای رفع این بلا و ختم عاقبت همگی با ایمان، بخشش و مغفرت و رضوان دعا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha