جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق با بیان اینکه عراق نیازمند دولتی قدرتمند است، بر ضرورت بازنگری در تصمیم های گذشته، از جمله استعفای دولت سپس تصمیم گیری در خصوص بازگشت عبد المهدی تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق با بیان اینکه عراق نیازمند دولتی قدرتمند است، بر ضرورت بازنگری در تصمیم های گذشته، از جمله استعفای دولت سپس تصمیم گیری در خصوص بازگشت عبد المهدی تأکید کرد و از فراکسیون های سیاسی خواست برای وحدت و مقابله با خطرات پیرامون عراق، از جاه طلبی های خود کوتاه بیایند.

ایشان در سخنرانی هفته خود در کربلا با بیان اینکه ما در عراق نیازمند دولت مرکزی قدرتمند هستیم که بتواند بحران ها را مدیریت کند، گفت: اگر نخست وزیر دولت در شرایط مشخصی استعفا داد، امیدوار بودیم که مجلس نمایندگان بعد از گذشت مدت طولانی، جایگزینی برای آن انتخاب کند.

آیت الله مدرسی ادامه داد: ما باید در تمامی تصمیم های گذشته؛ از جمله استفعای دولت بازنگری کنیم و سپس در خصوص بازگشت عادل عبد المهدی و تکلیف کردن مجدد آن تصمیم بگیریم.

این عالم عراقی ابراز امیدواری کرد که اعضای مجلس نمایندگان و فراکسیون های مختلف اوضاع وخیم کشور را درک کرده و برای وحدت کشور و مقابله به خطر های پیرامون از جاه طلبی های خود کوتاه بیایند.

ایشان در خصوص بحران ویروس کرونا به تصمیم سازمان جهانی بهداشت در معرفی کردن این ویروس به عنوان بیماری جهانی اشاره کرد و گفت: این به این معنی است که جهان با تحول خطرناک مواجه شده و در برابر یک فاجعه بهداشتی قرار دارد که به دنبال آن فاجعه اقتصادی می آید.

آیت الله مدرسی همگی را به موارد ذیل توصیه کرد: اول تضرع به درگاه الهی تا رحمتش را بر بندگان نازل کند. ما باید دل های خود را پاک کنیم و روابط خود را با یکدیگر بهبود بخشیم، دست به کار خیر بزنیم و بعد از آن از خداوند سبحان بخواهیم که بلا را از ما بردارد. دوم تمامی کشور های جهان _ چه آنان که مبتلا شدند و چه آنان که مبتلا نشده اند _ باید تلاش های خود را برای مقابله با این بلا به کار گیرند. سازمان ملل و سازمان های وابسته به آن باید به نقش اساسی خود در یاری کشور های گرفتار ویروس عمل کند.

ایشان از ملت ها خواست به نقش فعال خود در این زمینه عمل کنند؛ چرا که دولت به تنهایی نمی تواند با این فاجعه مقابله کند. ملت ها باید اول با نهاد های دولتی همکاری کنند و دوم در حد توان در کنار نهاد های اجتماعی و سیاسی به این بلا مقابله کنند.

این عالم عراقی به نقش علمای کشور های اسلامی از تمامی مذاهب در صدور فتوا ها و بیان آموزه های دینی اشاره کرد و گفت: این اقدامات زمینه را برای مقابله با این بیماری آماده می می کند، امّا علما علاوه بر این باید مردم را برای همکاری با نهاد ها رسمی و ارائه خدمات لازم مثل فراهم آوردن سرپناه و راهنمایی جوانان برای حمایت از کادر پزشکی بسیج کنند، این مسئله ای است که مسلمانان به هنگام وقوع هرگونه فاجعه بزرگی به آن عمل می کردند.

 آیت الله مدرسی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: ما در عراق باید به نقش خود در مقابله با فاجعه کنونی عمل کنیم و ابتلای تعداد کمی از مردم به این ویروس را دست کم نگیریم؛ چرا که کشور های دیگر در ابتدا شاهد تعداد کمی از مبتلایان به این ویروس بودند،امّا طی روز های اندکی، شمار مبتلایان مضاعف شد.

ایشان در پایان از رسانه خواست در خصوص مقابله با این ویروس اطلاع رسانی کنند و گفت: نباید این فاجعه به فرصتی برای متهم کردن طرف ها منجر شود، کما اینکه این اتفاق برای برخی از رسانه های دست نشانده رخ داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha