شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مدرسی کربلا

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق از مسئولان عراقی خواست با شتاب به یاری اقلیم کردستان عراق بروند و از تصویب قطعنامه قدس از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه تصمیم ترامپ استقبال کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق از مسئولان عراقی خواست با شتاب به یاری اقلیم کردستان عراق بروند و از تصویب قطعنامه قدس از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه تصمیم ترامپ استقبال کرد.

ایشان در بیانیه هفتگی خود گفت: ما از مسئولان عراقی می خواهیم که بی وقفه به یاری برادرانمان در اقلیم کردستان بروند و ابتدا مسائل و چالش های موجود بین اقلیم و پایتخت حل کنند و دوم اصلاحات را انجام دهند تا تظاهرات مسالمت آمیز به شکاف بزرگ منتهی نشود که به صلح داخلی اقلیم و تمامی عراق، ضرر برساند.

آیت الله مدرسی افزود: به مسئولان اقلیم کردستان یاد آور می شویم که قانون اساسی عراق، از حق مردم در تظاهرات مسالمت آمیز دفاع می کند و همچنین استفاده از قدرت علیه تظاهرات کنندگان به طور کامل مردود است.

این عالم عراقی اشاره کرد: زلزله ای که به خاطر همه پرسی اقلیم کردستان را لرزاند، همچنان پس لرزه هایی دارد، لذا همگی باید از سعه صدر و صبوری بهره مند باشند.

آیت الله مدرسی از تصویب قطعنامه قدس از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه تصمیم ترامپ استقبال کرد و گفت: این اقدام با منشور های سازمان ملل متحد همخوانی دارد و ما به عنوان مسلمان، باید جهانیان را از خطر اشغالگری صهیونیست ها در فلسطین و اینکه آن چگونه صلح جهانی را تهدید می کند، آگاه کنیم.

ایشان در پایان با بیان اینکه تمامی مردم جهان امروز در برابر فاجعه یمن مسئول هستند، گفت: تا کی باید ببینیم که جهانیان در برابر این فاجعه ساکت باشند، آیا از خداوند نمی ترسند، آیا نمی ترسند که صاعقه ای مثل صاعقه قوم عاد آنها را گرفتار کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha