شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، سیاستمداران عراقی را به اولویت دادن به منافع عالی کشور از طریق گفت‌وگو، همکاری و تکامل دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، سیاستمداران عراقی را به اولویت دادن به منافع عالی کشور از طریق گفتگو، همکاری و تکامل دعوت کرد و خواستار پایان دادن به منطق برتری جویی و خودخواهی برای خروج از بحران سیاسی عراق شد که در پی انتخابات اخیر به وجود آمده است.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، گفت: باید منطق برتری جویی پایان یابد و منطق همکاری و تکامل جایگزین آن شود؛ چراکه ما همگی در این کشور زندگی می کنیم و باید برای پیشرفت کشور و خدمت به مردم، با هم همکاری کنیم و این فرهنگ کنار زدن و به حاشیه بردن، به نفع هیچ کس نخواهد بود.

آیت الله مدرسی تمامی طرف های عراقی را به اعتماد بر زبان گفت‌وگو و کوتاه آمدن از آنچه حق خود می پندارند، دعوت کرد تا وحدت در کشور شکل بگیرد و کشور به بیراهه ای که پیامد ناخوشایندی دارد، کشیده نشود.

این عالم عراقی تصریح کرد: نظام دموکراسی در عراق علی رغم وجود برخی اشکالات، بعد از رنج هایی که عراقی ها در طول تاریخ از دیکتاتوری های متعدد متحمل شدند، حاصل شده است.

آیت الله مدرسی در پایان بیان داشت: چارچوب نظام و قانون اساسی به تغییرات زیادی نیاز دارد، امّا همین قانون اساسی باید پایان دهنده به اختلافات و مشکلات باشد تا اجازه بازگشت دوباره به دیکتاتور ها داده نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha