پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آية الله السيد محمد تقي المدرسي

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق گفت: اولین چیزی که باید کودک بداند، شناخت خداوند سبحان است و اینکه او مسئول کار های خود است و باید به مقدسات و ارزش های آن ایمان داشته باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق با تأکید بر اینکه آنچه در بیمارستان ابن الخطیب رخ داد، به معنای کامل کلمه یک فاجعه بود، گفت: این حادثه در چارچوب سلسله حوادث دردناکی است که گاه گاه در عراق اتفاق می افتد که از جمله آنها؛ حوادث امنیتی، فساد اداری، کاهش خدمات است. آیا کشور به راه برون رفت برای خروج از این گرداب نیاز ندارد؟

باید دلایل وقوع حادثه بیمارستان ابن خطیب با صورت واقعی بررسی شود

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که به صورت تلویزیونی پخش شد، گفت: باید دلایل وقوع این حادثه به صورت واقعی و دقیق بررسی شود، به گونه ای که ما شاهد عدالت کامل باشیم و این حادثه وارد مسائل سیاسی نشود و از آن برای کسب آراء انتخاباتی یا ضربه زدن به رقیب و از بین بردن اعتماد ملت عراق به نهاد های دولتی استفاده نشود.

آیت الله مدرسی ادامه داد: همگی در یک کشتی به نام عراق هستیم و همه نسبت به آنچه در کشور می گذرد، مسئولیت داریم، لذا ما باید بدانیم که تلاش و علاقه مشترک ما به کشور، ضامن رسیدن به ساحل آرامش است.

باید در قانون اساسی بازنگری شود

این عالم عراقی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی رهایی از این گرداب بحران های کشور، گفت: عراق دارای قانون اساسی است که باید در بسیاری از آن بازنگری شود. همچنین دارای دولتی عمیق و ناکارآمد است که باید در نهاد های آن بازنگری شود تا کشور بر اساس تقوا و درستی ساخته شود.

باید نسل جدید را از اولین روز بر اساس تقوا تربیت کرد

ایشان در همین رابطه توصیه هایی را ارائه داده و اشاره کرد: باید در تمامی برنامه درسی و شیوه های تربیتی به ویژه مراحل ابتدایی بازنگری شود؛ چراکه باید نسل جدید را از اولین روز بر اساس تقوا تربیت کرد و علم بدون تقوا مثل درخت بدون میوه است، بلکه برای بشریت بسیار مُضرّ می باشد.

شناخت خداوند، مسئولیت پذیری و ایمان به مقدسات از اولویت های آموزش برای کودک است

آیت الله مدرسی در ادامه با بیان اینکه اولین چیزی که باید کودک بداند، شناخت خداوند سبحان است و اینکه او مسئول کار های خود است و باید به مقدسات و ارزش های آن ایمان داشته و کشورش را دوست داشته باشد و برای آن تلاش کند، افزود: کسانی که برنامه درسی را نوشتند، آموزه های دینی و میراث تمدنی ملت را به حاشیه بردند.

تجربه آموزش از راه دور به خاطر عدم زمینه سازی مناسب توسط دولت، موفقیت آمیز نبود

این عالم شیعه در توصیه دیگر خود، تمامی نهاد های دولتی را به استفاده از سیستم الکترونیک برای تسهیل امور شهروندان و قطع کردن دست فساد از اداره ها و کاهش بار بودجه های دولت دعوت کرد و گفت: تجربه آموزش از راه دور به خاطر عدم زمینه سازی مناسب توسط دولت و عدم وجود آگاهی کافی در نزد اکثریت ملت، موفقیت آمیز نبود.

ایشان از ملت خواست از طریق نهاد های سیاسی و اجتماعی و مجالس مختلف، بر نهاد های کشور نظارت شدید و کامل داشته باشند تا بر حوادث کشور اشراف داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha