شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 274909
۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۹

آیت الله محمد تقی مدرسی از علمای مقیم کربلا گفت: مردم فقط آب و برق و ساختمان و امنیت نمی­خواهند، بلکه خواستار اجرای موازین اسلام نیز می­باشند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، ایشان تاکید کرد: ملت عراق و ملت های اسلامی به دین و قرآن و تعالیم پیامبر(ص) روی آورده اند.

* امت اسلامی جدیدی شکل گرفته است

آیت الله مدرسی با اشاره به جنبش های اخیر در کشورهای عربی گفت: این جنبش ها، نهضت اسلامی بزرگی هستند که در انتظار آن بوده ایم و هم اکنون، امت اسلامی جدیدی شکل گرفته که نسبت به واقعیات آگاه است و می­داند که توسل به شرق و غرب و افکار وارداتی و غربی به سودش نیست.

ایشان گفت: ملت عراق در روزگار گذشته برخورداری از آب و برق و امنیت را تجربه کرده، اما چیزی که هرگز تجربه نکرده خوشبختی و سعادت است، زندگی آنها به خاطر دوری از خط اهل بیت علیهم السلام از بهشت به جهنم تبدیل شده است.

* بازنگری در قانون اساسی عراق ضروری است

آیت الله مدرسی از اهالی فرهنگ عراق و علمای دین و دانشگاهیان و مسؤولین خواست که به خواست دل مردم برسند.

ایشان بازنگری در قانون اساسی عراق را ضروری خواند و افزود: این قانون در شرایط سخت و غیر طبیعی نوشته شده و بندهای آن به خوبی در محافل علمی و اجتماعی مورد بحث و مناقشه قرار نگرفته است.

* تقدیر از مجوز تبلیغ در زندان های عراق

این عالم برجسته مقیم عراق همچنین نسبت به تصمیم وزیر دادگستری عراق در مورد اجازه دادن به مبلغین دینی برای ورود به زندانها برای موعظه و سخنرانی دینی اظهار خرسندی کرد.

ایشان از روحانیون و علمای حوزه علمیه خواست که نقش اجتماعی خود را در حل مشکلات فردی و اجتماعی ایفا کنند و یک عالم دینی را به منزله یک روانشناس دانست که گره های روانی و اجتماعی را باز میکند.

* عالم دینی باید به همه جا برود                                                                 

آیت الله مدرسی خطاب به علما و طلاب حوزه علمیه کربلا ابراز داشت: علمای عراق امروز از جامعه جدا و منزوی نیستند و کسی که قبلا مانع انجام رسالت آنها می­شد از بین رفت. عالم دینی باید به همه جا برود و با کسانی که مانع او می­شوند استدلال کند و و این سؤال را بپرسد که آیا اگر بقایای نظام صدام هنوز بر شما حاکم بودند بهتر بود یا حالا؟

ایشان ادامه داد: یک عالم دین نباید در برابر مشکلات و بحران های جامعه ساکت بنشیند زیرا او یک عالم دینی است و با اخلاق و عقاید دینی مردم در ارتباط است. علمای دین نقش مهمی در جامعه دارند زیرا برای خیر و صلاح مردم تلاش می­کنند.

* روحانیون، محور حل مشکلات مردم باشند

آیت الله مدرسی از علمای عراق خواست تا به دانشگاه ها و دبیرستان ها و ادارات دولتی بروند، زیرا آنها باید محور حل مشکلات مردم باشند.

ایشان افزود: اگر جامعه تعامل و همکاری علما را ببیند، جامعه نیز با آنها و بلکه با دین که هدفش خوشبختی و سعادت مردم است تعامل می­کنند.

* حوزه علمیه به اخلاق و عقاید توجه کند

آیت الله مدرسی همچنین از حوزه علمیه خواست که به اخلاق اهمیت بدهد زیرا روحانی که می­خواهد طبیب معنوی جامعه باشد باید در ابتدا به دردهای خودش آگاه باشد.

ایشان گفت: از اولین کارهایی که روحانی باید انجام دهد اصلاح مردم از امراض فراوان اخلاقی است. جامعه امروز ما نیازمند ارزیابی اخلاقی است، ممکن است برخی از مشکل دروغ و برخی دیگر از مشکل بدقولی یا ترس یا دوگانگی شخصیت رنج ببرند.

از سوی دیگر آیت الله مدرسی از حوزه علمیه خواست که به بحث اصول عقاید هم اهمیت بدهد، زیرا یک روحانی، امروز با مشکل بحث های عقایدی مواجه است. عقاید جامعه اسلامی مورد اصابت تیرهای مسموم قرار گرفته و لازم است که عقاید جامعه قوی و عمیق گردد.

ایشان از علما و روحانیون خواست که طرح و برنامه اعتقادی آنها قوی و محکم باشد.       

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha