جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرّسی خواستار مقدم دانستن منافع عالی جامعه بر منافع شخصی و مرحله ای در رقابات انتخاباتی و تمامی مراحل شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله سید محمد تقی مدرسی خواستار مقدم دانستن منافع عالی جامعه بر منافع شخصی و مرحله ای در رقابت انتخاباتی عراق و تمامی مراحل شد.

ایشان افزود: صلاح جامعه در تلاش برای تحقق اهداف والا و کلی است؛ چراکه همگی در کشتی واحدی به نام عراق قرار دارند و برخی نمی توانند با هزینه دیگران به ساحل خوشبختی برسند.

این عالم شیعه در سخنرانی هفتگی خود با بیان اینکه سیاست و تعدد احزاب گاهی موجب اختلاف میان فرزندان جامعه می شود: گفت: وجود اختلاف اشکالی ندارد به شرطی که در چارچوب معینی باقی بماند، امّا در خصوص آنچه مرتبط با منافع جامعه است، باید اهداف جامعه نصب العین هر سیاستمدار باشد و فرقی ندارد که با چه گرایش و از چه حزبی باشد.

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه ما در آستانه انتخابات قرار داریم، بیان داشت: برخی از سیاستمداران به جامعه و ارزش های آن توجهی ندارند و به جای بیان برنامه ها، پروژه ها و نقاط مثبت خود، به مسموم کردن فضا از طریق اتهام زنی و بیان نقاط منفی رقیبان روی می آورند.

ایشان با بیان اینکه قرآن کریم در آیات خود معیار ها و چارچوب های تجمع ها، احزاب و سازمان ها را ترسیم کرده است، اشاره کرد: اینها با نقشی که بر عهده دارند، جامعه را براساس ارزش های ایمانی و اخلاقی شکل می دهند.

این عالم عراقی در پایان تصریح کرد: هر چقدر که جامعه به ارزش هایی مثل برادری ایمانی و تواضع نزدیک باشد و از برتری جویی بر دیگران، تمسخر و لقب دادن و بدگمانی به دور باشد، آن جامعه به تقوا نزدیک تر است. لذا ضروری است که این ارزش های اخلاقی به ویژه در آستانه انتخابات، در جامعه تحکیم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha