جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، از کارگزاران و مسئولین عراقی خواست برای وفاداری به حقوق مردم، به سعه صدر، بصیرت عمیق و روحیه بزرگ آراسته شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، از کارگزاران و مسئولین عراقی خواست برای وفاداری به حقوق مردم، به سعه صدر، بصیرت عمیق و روحیه بزرگ آراسته شوند و از طریق به رسمیت شناختن حقوق دیگران و همکاری با آنان در جهت تکامل، در این مسیر قدم بردارند.

تصویب قانون اساسی، دلیلی بر رسیدن به رشد کافی است

ایشان به مناسبت تصویب بودجه از سوی پارلمان عراق، گفت: علی رغم اینکه اشکالاتی در تصویب بودجه وجود دارد، با این وجود تصویب بودجه، دلیلی بر رسیدن به رشد کافی برای تلاش مشترک میان اقشار، طوایف و فراکسیون های متعدد کشور است.

آیت الله مدرسی خواستار آغاز مرحله جدیدی از سازندگی، بازسازی، انسجام و آمیختگی میان تمامی طرف ها برای رسیدن به اهداف مشترک شد.

باید بالا بردن جایگاه عراق به عنوان کشور و ملت، هدف اساسی همگی باشد

این عالم شیعه ضمن ارائه توصیه هایی در این خصوص، با بیان اینکه جامعه عراقی هدف واضحی دارد و هر کس در عراق کار می کند، باید این هدف همیشه در مقابل چشمانش باشد، گفت: این هدف واحد، بالا بردن جایگاه عراق به عنوان یک کشور و ملت و خوشبختی فرزندان آن است، امّا اهداف تفصیلی و جزئی را باید همگی با این هدف مشترک و معیاری، تحقق بخشند.

قانون اساسی نقشه راهی برای ملت عراق به شمار می رود

آیت الله مدرسی اشاره کرد: علی رغم اینکه اشکالات و نقطه نظراتی در خصوص قانون اساسی وجود دارد، امّا این قانون، نقشه راهی برای ملت عراق به شمار می رود و باید به آن پایبند بوده و در تصمیمات و قوانین ما، نقش داشته باشد.

باید میان طوایف و اقشار مختلف ملت، گفتگو جریان داشته باشد

ایشان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید میان طوایف و اقشار مختلف ملت، گفت‌وگو جریان داشته باشد و این گفتگو تنها منحصر در پارلمان نباشد، افزود: این گفتگو باید در خارج از پارلمان نیز برای تقریب دیدگاه ها در جهت تحقق یک چشم اندازه بلند مدت، انجام می گیرد.

این عالم عراقی در پایان تصریح کرد: نقاط مشترک ملت عراق از برخی کشور هایی که همچنان یکپارچه اند و با هم همکاری دارند، بسیار بیشتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha