جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: ملت عراق، با شرکت در انتخابات پارلمانی با میزان قابل قبول بین المللی، رشد و پیشرفت خود را ثابت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در سخنرانی هفتگی خود گفت: ملت عراق علی رغم تلاش هایی که برای عدم مشارکت ملت عراق در انتخابات انجام شد، با شرکت در انتخابات پارلمانی با میزان قابل قبول بین المللی، رشد و پیشرفت خود را ثابت کرد.

ایشان خواستار شگرگزاری از نعمت برگزاری انتخابات در شرایط ایمن و عدم مغرور شدن به این نعمت شد و گفت: باید ابعاد ضعفی که در انتخابات وجود داشت توجه کرده و آن را برطرف کنیم.

آیت الله مدرسی در ادامه سخنان خود بیان داشت: مسئولین کشور از جمله کسانی که انتخابات را برگزار کردند یا بر آن نظارت داشته یا جریان های سیاسی که در آن مشارکت داشتند، اگر در عمل به وظیفه خود کوتاهی کرده باشند، فردا محاکمه خواهند شد؛ چراکه آنها نخست در برابر خداوند سبحان و سپس در برابر ملتی که با ایمان و امید برای ایجاد آینده ای بهتر وارد انتخابات شدند، مسئول هستند.

اگر در شمارش اشتباهی رخ داده باید با عقل جمعی، جبران و اصلاح شود

این عالم عراقی ادامه داد: اگر در روند شمارش اشتباهی رخ داده یا نماینده به ناحق پیروز شده یا دیگری بدون گناه شکست خورده باشد، باید با عقل جمعی و مشاوره آگاهانه، جبران و اصلاح شود تا اعتماد مردم از دست نرود که در این صورت بر انتخابات آینده و آرامش داخلی تأثیر خواهد گذاشت.

اختصاص بودجه برای جذب افراد کار آمد در پارلمان عراق

آیت الله مدرسی در بخش دیگر سخنان خود توصیه هایی را برای مسئولین بیان کرده و گفت: کسانی که اعتماد جامعه را به دست آورده اند، باید با بازگشایی دفتری در حوزه انتخابی با ملت رایزنی و مشورت کنند یا با یکدیگر مشورت کنند تا با کمک فکری مردم در پارلمان عراق به یک اجماع عقلی برسند.

 ایشان از دولت آینده خواست بودجه خاصی را برای پارلمان اختصاص دهد تا افراد کارآمد و با استعداد و خردمند را به عنوان مشاور در کمیسیون های مختلف پارلمان به کار بگیرد و از تجربه ها و اندیشه های آنها استفاده کند.

ملت از تجربه های حوزه های علمیه استفاده کند

این عالم عراقی در پایان اشاره کرد: ملت عراق دارای نهادهای اجتماعی است که از صدها سال پیش امور آن را سامان بخشیده است و باید به این نهادها احترام گذاشته و از تجربه های آن استفاده کند. از بارزترین این نهادها، عشایر و حوزه های علمیه است که در شرایط سخت نقش بزرگی در نجات کشور از مشکلات بزرگ داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha