شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله مدرسی

رهبران سیاسی و ملت عراق باید از فرهنگ سعه صدر و تحمل و پذیرش شریک در میهن برخوردار باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله محمدتقی مدرسی در حضور جمعی از زائران و اهالی عراقی در دفتر خود در شهر مقدس کربلا گفت: دولت آینده عراق اگر نتواند نظر همه اقشار عراق را جلب کند، دولتی ناتوان خواهد بود.

ایشان از احزاب سیاسی پیروز در انتخابات پارلمان خواست دولتی جدید را که دربرگیرنده تمام اقشار عراق باشد تشکیل دهند تا این دولت بتواند ضامن کنارگذاشتن سلاح و برخورد مسلحانه با معارضان باشد.

حضرت آیت الله مدرسی گفت: ما در عراق خواهان تشکیل هیچ دولتی نیستیم مگر دولتی که هدف والای ما را محقق سازد و این هدف چیزی نیست به جز جمع کردن همه مردم عراق و دور ساختن معارضان مسلح از کشور.

ایشان تاکید کرد: بی توجهی به برخی اقشار جامعه موجب افزایش خشونت و ترور می شود و در نتیجه دولت آینده نخواهد توانست خدمات شایسته ای به شهروندان ارائه دهد.

ایشان ادامه داد: هدف از انتخابات و مردمسالاری در عراق حاکمیت صندوق های رای و روش های مسالمت آمیز و پرهیز از حاکمیت سلاح و خشونت است و اعتماد به سلاح و خشونت در حل مشکلات و درگیری های سیاسی، کشور را به سمن خونریزی و عقب ماندگی بیشتر خواهد کشاند.

آیت الله مدرسی همچنین تاکید کرد: رهبران سیاسی و ملت عراق باید از فرهنگ سعه صدر و تحمل و پذیرش شریک در میهن برخوردار باشند و همچنین خواستار توجه به اهداف و منافع و مصالح کشور و ترسیم برنامه ای برای وحدت مردم عراق شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha