جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق هشدار داد: اگر احزاب و سازمان های سیاسی به وظایف خود عمل نکنند، دیکتاتوری یا اشغالگری به کشور بر می گردد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق هشدار داد: اگر احزاب و سازمان های سیاسی به وظایف خود عمل نکنند، دیکتاتوری یا اشغالگری به کشور بر می گردد.

ایشان افزود: جامعه تحمل فساد سیاسی، از هم گسستگی، اتهام زنی و سخنان ناپسند در رسانه و خونریزی بی دلیل را ندارد.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه موسسات سیاسی از ستون های کشور هستند، گفت: اگر این موسسات اصلاح و تقویت شد، کشور اصلاح و قدرتمند می شود و اگر این موسسات فاسد شوند، فساد در کشور سیستماتیک می شود.

این عالم شیعه در خصوص انتخابات زود هنگام عراق به نکاتی اشاره کرد:

اول: حمایت از وحدت سیاسی و اجتماعی عراق. در سایه سوء استفاده برخی از آزادی موجود در کشور در ضربه زدن به بافت اجتماعی و شعله ور کردن آتش فتنه، ما نیازمند صلح اجتماعی هستیم.

دوم: باید از میان ملت افراد با کفایت و با اخلاص که در دین، توانایی و امانتداری سرآمد هستند، انتخاب شود و هدف احراب باید یافتن اشخاص باکفایت در میان مردم و زمینه سازی برای رسیدن او به جایگاه مناسب است.

سوم: یافتن یک پروژه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مناسب تر که با مشورت افراد با کفایت و با صلاحیت و با نظر سنجی اجتماعی تشکیل شود.

چهارم: بررسی تجربه های کشور های دیگر که بعد از عقب ماندگی به پیشرفت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha