جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ حضرت آیت الله مدرسی از علمای عراق از امت اسلامی خواستند به جای اینکه به دنبال حمایت خارجی باشد، بر عناصر قدرت در امت اعتماد نماید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرتآیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق از امت اسلامی خواستند به جای اینکه در ضعف خود باقی بماند و به دنبال قدرت هایی باشد که از آنها حمایت کنند، بر عناصر قدرت در امت و استفاده از پتانسیل خود برای بهره مندی از قدرت و عزّت اعتماد نماید.

ایشان افزود: اینکه بعضی از قدرت های سیاسی یا اجتماعی به دنبال حمایت قدرت های خارجی هستند، زمینه را برای مزدوری و بی توجهی به وطن و دست کشیدن از عزّت و کرامت فراهم می کند.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه عراق در سطح مادّی و معنوی، مهد بخشش و کار های نیکو بود، گفت: بعد از توکل به خداوند سبحان و تمسک به ارزش های والا باید به آن قدرت ذاتی بازگردیم.

این عالم عراقی برای رسیدن به هدف مذکور دو مسئله اساسی را بیان کرد: اول پاکسازی محیط اجتماعی از فرهنگ های غارت، ویرانی و آلودگی رسانه ای است. رسانه ها باید از بزرگ کردن نقاط منفی و فراموشی نقاط مثبت دوری کنند و هوشیار باشند که به ابزاری در دست صاحبان اموال یا ستمگران قرار نگیرند.

ایشان افزود: سیاستمدارن باید میان خود یک منشور و پیمان نامه شرافت امضا کنند تا کسی در روابط خود با دیگری حدود الهی را زیر پا نگذارد و بی حساب و کتاب به دیگری تهمت نزند.

آیت الله مدرسی ادامه داد: دوم تبدیل شعار ها به عمل در واقع و در حقیقت است. این مسئله باید از طریق فعالسازی نقش ملت در توسعه کشور در زمینه های کشاورزی، صنعتی و علمی انجام گیرد و کار ها و امور محدود به دولت نشود؛ چرا که این مسئله ممکن است به فروپاشی دولت منجر شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha