سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق بر ضرورت توجه به تربیت علمی فرزندان در سایه شرایط ویژه ای که کشور عراق در آن قرار داد، تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق بر ضرورت توجه به تربیت علمی فرزندان در سایه شرایط ویژه ای که کشور در آن قرار داد، تأکید کرد و خواستار عدم کوتاهی در خصوص این مسئولیت بزرگ شد.

ایشان افزود: تبربیت فرزندان بر پایه اخلاق نیکو و رشد علمی و معرفتی از بارزترین وظایف پدران در قبال فرزندنشان است و هر گونه کوتاهی در این خصوص خیانتی به امانت الهی است که در اختیار آنان قرار دارد.

آیت الله مدرسی از بین رفتن اخلاق و علم در نسل های پیش رو را نابودی تمامی زندگی دانست و گفت: با اخلاق رفتار استوار می شود و اخلاق نیک مجموعه کامل از ارزش های والاست که خداوند متعال در فطرت انسان قرار داده و کلمات وحی بر آن تأکید کرده است، لذا پیشرفت تمدن در گرو علم است.

این عالم شیعه تصریح کرد: عراق در سطوح مختلف اقتصادی، بهداشتی و امنیتی در شرایط استثنائی و ویژه ای به سر می برد و این شرایط توجیهی برای فراموشی آینده و کوتاهی در عمل به وظیفه آموزش نیست.

ایشان از مسئولین خواستند به فراهم آوردن شرایط تحصیل در مدارس و دانشگاه ها و از طریق اینترنت توجه کنند؛ چراکه یک سال خسارت و توقف تحصیلی معادل چندین سال عقب ماندگی در پیشرفت کشور است.

این عالم عراقی از پدران خواست در کنار آموزش مجازی، در امر تدریس فرزندان مشارکت کند و وقت و پول بیشتری را در زمینه رشد عملی و اخلاقی آنها صرف کنند.

آیت الله مدرسی از خطبا و فرهیختگان خواست براساس متون وحی جامعه را به سوی آموزش و یادگیری سوق دهند؛ چراکه هیچ کشوری بدون پیشرفت علمی، به پیشرفت نمی رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha