پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: باید در مطالبه حقوق توده مردم عمل به دولت فشار آورده شود تا به خواسته مردم پاسخ دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق طی سخنانی در دفتر خود در کربلای معلی گفت: هیچ نظام دموکراسی آزاد در جهان نیست که پشت آن توده مردم نباشند و همین توده هستند که نیروی فشار برای اصلاح روند دموکراسی به شمار می روند.

نیرو های فشار متشکل از "حوزه های علمیه و در رأس آن مرجعیت دینی، عشایر و نهاد ها و احزاب سیاسی" است

ایشان افزود: مشکل عراق این است که نیرو های فشار متشکل از "حوزه های علمیه و در رأس آن مرجعیت دینی، عشایر اصیل و نهاد ها و احزاب و جنبش های سیاسی" به طور مطلوب به وظیفه خود در فشار علیه دولت عمل نکرده است، این در حالی است که این نیرو باید ناظر بر عملکرد دولت باشد و اگر از مسیر صحیح منحرف شد یا در حق مردم کوتاهی حرکت، آن را صلاح کند.

آیت الله مدرسی با تاکید بر ضرورت گوش سپردن به عقلای جامعه، از جمله علما و بیان اینکه آنان خیرخواه کشور هستند، هشدار داد: مسئولین نباید بدون مشورت گرفتن از کارشناسان تصمیم بگیرند؛ چراکه تصمیم های اشتباه منجر به نتایج خطرناک می شود.

نیرو های فشر باید به وظیفه خود در مطالبه حقوق توده مردم عمل کنند

ایشان تصریح کرد: ملت عراق می دانند که عراق کشور فقیری نیست و این حق آنان است که به دنبال حق و بهره خود از ثروت های کشور باشند، لذا نیرو های فشر باید به وظیفه خود در مطالبه حقوق توده مردم عمل کرده و به دولت ها فشار بیاورند تا به خواسته مردم پاسخ دهند.

این عالم عراقی با بیان اینکه ساز و کار مشخصی برای تظاهرات در قانون اساسی و در نزد عقلای جهان وجود دارد، گفت: تظاهرات باید مسالمت آمیز و با حفظ اموال عمومی و خصوصی همراه باشد، مطالبات مشخص شود و از آشوب جلوگیری شود.

برگزاری تظاهرات نشانه وجود مشکلات اجتماعی است

آیت الله مدرسی برگزاری تظاهرات را نشانه وجود مشکلات اجتماعی دانست و از عقلا و مسئولین خواست آن را حل کنند و اشاره کرد: اگر دولت، پارلمان و شورا های استانی به وظیفه خود عمل می کردند، مردم از طریق تظاهرات اعتراض نمی کردند.

ایشان بیان داشت: عراق بر پایه قانونی که خود ملت تصویب کرده اند، برپا است، امّا قوانین اشتباه و ظالمانه ای وجود دارد که به مصلحت کشور نیست و این از مهمترین اسباب رشوه خواری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha