جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق بر وجود موانع حقیقی در نظام دموکراسی جهان تأکید کرد و گفت: این موانع از طریق بحران اجتماعی و بعد از انتخابات اخیر آمریکا به وجود آمده است.

گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق بر وجود موانع حقیقی در نظام دموکراسی جهان تأکید کرد و گفت: این موانع از طریق بحران اجتماعی و بعد از انتخابات اخیر آمریکا به وجود آمده است.

ایشان افزود: کشور های مختلف همدیگر را به دروغین بودن نظام دموکراسی متهم می کنند. همچنین این موانع منجر به مسلط شدن حاکمانی مثل هیتلر از طریق صندوق انتخابات شده است که جنگ جهانی بزرگی به راه انداخت. این موانع اعتماد بشریت را نسبت به نظام دموکراسی متزلزل کرده است.

این عالم عراقی با بیان اینکه شاید دموکراسی شیوه مورد قبولی برای حکومت باشد، برای آن دو شرط تعیین کرد؛ اول اینکه این دموکراسی از طریق تعیین شروط مشخص برای نامزدهای انتخاباتی، ترمیم و اصلاح شود به گونه ای که کسانی که شایستگی و صلاحیت ندارند وارد انتخابات نشوند، بلکه شخصیت و عملکرد نامزد انتخاباتی یکسان باشد.

آیت الله مدرسی ادامه داد: قبل از انتخابات، مرحله حکمرانی حق برقرار شود تا حقی که خداوند آسمان و زمین را بر پایه آن بنا نهاده محور هرگونه رقابت انتخاباتی شود.

ایشان افزود:اگر بشریت قبل از ترسیم شیوه دموکراسی برای کشورش، خود و هدف از خلقت خود و همچنین تعاملش با سایر آفریدگان را بشناسد، در زندگی خود از راه حق منحرف نمی شود.

دموکراسی جزئی از نظام حکومتی جهان است و جزء اساسی همان نظام اخلاقی به شمار می رود

این عالم شیعه تصریح کرد: دموکراسی جزئی از نظام حکومتی جهان است و جزء دیگر و اساسی همان نظام اخلاقی به شمار می رود، امّا دموکراسی ای که راه حق را در پیش نمی گیرد و تنها نظر اکثریت را برای تصمیم گیری در نظر بگیرد، باعث فاجعه های بی پایان مثل جنگ های بیهوده، ویرانی کشور ها، اشغالگری و کشتار بشریت می شود.

آیت الله مدرسی بر ضرورت اجماع تمامی بشریت بر اساس نظام حقیقت که عبور از آن جایز نیست، تأکید کرد و بیان داشت: بر این اساس نظام سیاسی، حزب و طرف ها در چارچوب این نظام کامل حرکت می کنند.

اگر رأی اکثریت مخالف حق باشد، هیچ ارزشی ندارد

  ایشان با اشاره به اینکه همگی برای رسیدن به منصب در همین چارچوب رقابت کنند، امّا اصول و ثوابتی که انسان در آن شکی ندارد، به هیچ وجه نظر مردم نباید در آن راه یابد، تصریح کرد: اگر رأی اکثریت مخالف حق باشد، هیچ ارزشی ندارد.

آیت الله مدرسی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز در جهان مشکل انحرافات وجود دارد که از وسوسه های شیطان آغاز می شود، گفت: علی رغم اینکه این انحرافات با تمامی طبیعت و فطرت پاک در تعارض است، امّا برخی برای کسب آرای انتخاباتی از این انحرافات دفاع کرده و پرچم آن را بر می افشانند.

ایشان در پایان گفت: ما به عنوان بشریت به یک نظام اخلاقی نیاز داریم که به حق و حقوق مردم و حقوق اقلیت ها و محرومین ایمان داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha