سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق بر ضرورت تشکیل نهادی متشکل از فقها و کارشناسان قانون اساسی برای تسریع در تصویب قوانین تاکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق بر ضرورت تشکیل نهادی متشکل از فقها و کارشناسان قانون اساسی برای تسریع در تصویب قوانین تاکید کرد.

تشکیل نهادی برای پیشنهاد قوانین در جهت تسریع در تصویب آن

ایشان با بیان اینکه عدم اجرای بخشی از قانون اساسی، آن را در پاسخگویی به نیاز های مردم ناتوان کرده است، گفت: قانون بدون اجرا حتی اگر مناسب هم باشد، هیچ فایده ای ندارد.

آیت الله مدرسی ضمن انتقاد از کندی و عدم شتاب پارلمان در تصویب قانون جدیدی که متناسب با خواسته های مردم باشد، تصریح کرد: این کندی توجیهی برای سختی تصویب قوانین عمومی است.

این عالم عراقی برای حل این مشکل خواستار تشکیل نهادی قانونی شد که قوانین را به پارلمان پیشنهاد دهد تا در اولین فرصت به تصویب برسد.

تأمین مسکن، بهداشت، آموزش و زندگی عزتمند از مهم ترین مسئولیت هر حکومتی است

آیت الله مدرسی در همین راستا بیان داشت: تأمین مسکن، بهداشت، آموزش، زندگی عزتمند، مبارزه با تروریسم و فساد از مهم ترین مسئولیت هر حکومتی است و در قانونگذاری این اهداف مورد توجه قرار می گیرد.

ایشان مشکل تصویب قانون را هفتاد و پنج درصد از دلایل فساد کشور به ویژه تأمین اراضی برای مسکن یا ساخت کارخانه ها دانست و بر ضرورت برپایی دولت الکترونیک که از سختی شهروندان می کاهد و به فساد پایان می دهد، تاکید کرد.

کشتار نمی تواند راه درستی برای اصلاح باشد

آیت الله مدرسی در بخش دیگر سخنان خود کشتار و خونریزی بی توجیه را محکوم و به لزوم توقف خونریزی دعوت کرد و گفت: کشتار از خصلت انسان های صالح نیست و کشتار نمی تواند راه درستی برای اصلاح باشد.

این عالم شیعی ضمن تاکید بر لزوم دوری از کشتار و تعرض، گفت: تظاهرات مطلوب، باید از خشونت و تخریب خالی باشد.

دوری از بیان سخنان تنفر آمیز در تظاهرات و رسانه

آیت الله مدرسی به دوری از بیان سخنان تنفر آمیز در تظاهرات و رسانه دعوت و تصریح کرد: نفرت انگیزی در تاریخ خود تمدن ساز نبوده، بلکه ویرانگر بوده است، لذت دوستی و الفت در تمدن سازی سهیم بوده است.

ایشان با بیان اینکه اوضاع عراق طوفانی است، گفت: ملت عراق به خاطر ایمان استوار خود سربلند از این توفان عبور خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha