جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شيخ جواد الخالصي از علمای عراق

حوزه/ شیخ جواد خالصی در خطبه نماز جمعه گفت: تمامی تغییرات و اصلاحاتی که در چارچوب این قانون اساسی و این نظام صورت گیرد، نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت و باید قانون اساسی جدید نوشته شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ جواد خالصی از علمای عراق در خطبه نماز جمعه شهر کاظمین با تأکید بر اینکه مرحله آینده، یک مرحله حقیقی است و باید پایه های فکری و اعتقادی امت را بنا نهاد، گفت: اگر امت به این اصول متمسک شود، تغییر سودمندی رخ می دهد.

وی افزود: تغییراتی که در عراق برای حذف پروژه اشغالگری و روند سیاسی فاسد در جریان است، اگر بر اساس اعتماد بر خداوند متعال و بازگشت به اسلام حنیف نباشد، بی فایده است و همانند تغییراتی خواهد بود که در سال ۲۰۰۳ میلادی حاصل شد، به ویژه اگر با کمک آمریکا یا با ورود به پروژه های آن صورت گیرد.

شیخ خالصی با بیان اینکه تظاهرات کنندگانی که در میدان اعتراضات و تجمع هستند، نماینده اکثریت ملت آگاه اند که در سال ۲۰۱۸ میلادی با روند سیاسی و مشارکت در انتخابات مخالفت کردند، گفت: ملت منشأ حکومت ها هستند و حکومت تنها از طریق ملت شکل می گیرد، لذا هر طبقه سیاسی باید مطیع ملت خود باشد و به خواسته های آن پاسخ بگوید.

امام جمعه کاظمین مردم را از فتنه آینده و عدم تسلیم در برابر کسانی که با تحریک و جنجال به دنبال سوء استفاده از این شرایط برای عدم وقوع تغییر مثبت در عراق هستند، هشدار داد.

این عالم عراقی بر ضرورت لغو تمامی تصمیمات اشغالگران به ویژه قانون اساسی کنون تأکید کرد و گفت: این قانون اساسی، غیر قانونی و غیر شرعی است و تمامی تغییرات و اصلاحاتی که در چارچوب این قانون اساسی و این نظام صورت گیرد، نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت و باید قانون اساسی جدید نوشته شود.

شیخ خالصی در ادامه بیان داشت: این قانون اساسی یا باید از طریق مجلس نمایندگان که در انتخابات آزاد انتخاب خواهد شد و این مجلس از طریق یک هیئت قانونی، قانون جدید را نوشته و بعد از تکمیل آن برای تصویب آن به ملت ارائه می دهد یا اینکه از طریق شورای خبرگان در فقه قانونی، قانون اساسی متناسب با وضعیت عراق و اقشار مختلف و موقعیت جغرافی آن نوشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha