پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سعید متقی - سمنان

حوزه/ مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: مردم استان طی ده دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، بالغ بر ۷۰.۲ درصد مشارکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سعید متقی، در یازدهمین جلسه ستاد انتخابات استان سمنان،به میزبانی استانداری این استان، اظهار داشت: ۷۶.۵ درصد میانگین مشارکت ‌مردم استان در ادوار گذشته انتخابات بوده است که این ‌مشارکت در ۱۰ دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۷۰.۲ درصد بوده است که از میانگین کشوری با ۶۰.۵، بالغ بر ۱۰ درصد بیشتر بوده که نشان از سطح بالای فرهنگ و سواد مردم استان دارد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات در استان سمنان در ادوار مختلف و ۳۷ دوره برگزار شده انتخابات بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، وضعیت بسیار مطلوبی در سطح کشور داشته است.

وی افزود: شرکت در انتخابات به عنوان عام ترین، سهل ترین و کم هزینه ترین نوع مشارکت سیاسی است و انقلاب ما نیز بر اساس اصل مهم ‌مشارکت مردم شکل گرفته است.

متقی با بیان اینکه مشارکت سیاسی به عنوان یک اصل در قانون اساسی ما و در سه سطح تعریف شده است، خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی، مصداق مشارکت سیاسی در سطح کلان آن است.

وی گفت: انتخابات کارکرد های مهم و بسیار زیادی دارد که خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات دشمنان یکی از این موارد است که موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی شده و پیامدهای مثبت منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان افزود: ستاد انتخابات استان نیز در راستای سیاست های کلان ستاد انتخابات کشور، مقوله مشارکت به ‌عنوان یکی از چهار مولفه اصلی و مهم امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در بحث انتخابات پیش رو را مورد توجه و تاکید قرار داده است که این نشست نیز به این مهم می پردازد.

وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان دستگاه اجرایی، حوزه استاندار و همه ارکان نظام باید در جهت تقویت مشارکت حداکثری که مَد نظر مقام معظم رهبری نیز می باشد، باید تلاش ویژه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با اقدامات انجام شده و در نظر گرفته شده، بتوانیم در اسفند ماه سال جاری، انتخاباتی سالم، رقابتی و امن با مشارکت بالای مردم استان داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha