شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حبیب الله خجسته پور - سمنان

حوزه/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: باید تلاش کنیم با شرکت در انتخابات برای توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حبیب الله خجسته پور، در یازدهمین جلسه ستاد انتخابات استان سمنان،به میزبانی استانداری این استان اظهار داشت: لازم است به عنوان یک حق در انتخابات شرکت کرده و افرادی را انتخابات کنیم که صلاحیت و توانمندی داشته و نسبت به وضع قوانین مطلوب برای کشور اقدام و بر اجرای آنها نظارت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه تنهاترین ویژگی ممیزه انسان در میان مخلوقات، حق انتخابت است، تصریح کرد:باید تلاش کنیم با اقدامات خود، این حق را به مردم یادآوری کرده و از آنها بخواهیم تا در راستای رفع مشکلات و گلایه های خود، از این حق استفاده کنند.

وی افزود: عدم وجود قانون خوب و یا ضعف در قانون از عوامل مشکلات موجود در کشور است که وظیفه اصلی عالی ترین مرجع قانون گذاری در کشور یعنی مجلس شورای اسلامی است.

خجسته پور با بیان اینکه ما باید تبیین کنیم تا مردم بدانند اگر مشکلی وجود دارد، در نبود قانون خوب یا عدم اجرای خوب قانون است، خاطرنشان کرد: اگر مشکلات در نبود قانون است باید در انتخابات شرکت کرده و کسانی را به مجلس بفرستیم که توانمندی لازم را داشته و بتوانند قوانین مطلوب وضع کنند و اگر در اجرای قوانین مشکلی وجود دارد نیز باید تلاش کنیم کسانی را انتخابت کنیم تا بتوانند با نظارت مطلوب، نحوه اجرای قوانین را اصلاح کنند.

وی گفت: کمتر از دوماه تا برگزاری انتخابات باقی مانده که انشالله در این فرصت بتوانیم به وظیفه قانونی، اداری و رسمی خود و هم وظیفه یک شهروند فعال را به انجام برسانیم.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان این ‌مطلب که نقش و جایگاه اداری یکی از نقش های ما و شهروند فعال و آگاه به مسائل کشور، دیگر نقش ما در انتخابات پیش رو است، افزود: باید تلاش کنیم با شرکت در انتخابات برای توسعه و پیشرفت کشور گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه وجود رقابت، میزان مشارکت بالا، برگزاری انتخابات سالم و در امنیت کامل، چهار مولفه اصلی است که در دستور کار ستاد انتخابات استان قرار دارد، خاطر نشان کرد: سلامت و امنیت از مواری است که بسیار مورد تاکید قرار دارد، در بحث رقابت و مشارکت نیز ما به میزان مشخص، سهم و نقش خود را ایفا می کنیم.

خجسته پور گفت: هرچند به صورت مستقیم در بحث افزایش مشارکت نقش نداریم، اما موظفیم در راستای دیگر مولفه ها، در خصوص افزایش میزان مشارکت نیز تلاش کرده و این مهم را تقویت بخشیم.

وی تصریح کرد: در ایام باقی مانده تا انتخابات با توجه به تهدیداتی که علیه نظام وجود دارد و بر اساس تحلیل های برگرفته از این تهدیدات و اتفاقات اخیر، دشمنان تلاش می کنند تا میزان رای دادن را کاهش دهند و ما نیز باید تلاش کنیم میزان مشارکت و رای دادن و حضور در پای صندوق ها افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: کسانیکه که چشم طمع به کشور و نظام ما دارند بدانند،مردم ما علی رغم گرفتاری، مشکلات و گلایه های به حق خود، همچنان پای منافع نظام مانده و به دنبال اصلاح آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه تبیین و تهییج دو کلید واژه ای است که باید در زمان باقی مانده تا انتخابات مورد توجه قرار بگیرد، گفت: شرایط به همراه راهکار و راه حل تبیین شود و پس از آن تهیج و افزایش هیجان مردم برای حضور در پای صندوق رای در دست کار قرار گیرد که امید آفرینی مهم ترین اصل در این خصوص است، ما راهی نداریم جز اینکه دقیق از خدمات و دستاورد های نظام اطلاع رسانی کرده و پاسخگوی مردم باشیم و این دو مهم قطعا در افزایش امید آفرینی موثر خواهد بود.

خجسته پور افزود: نباید از مواجه با سوال خبرنگاران و حضور در بین مردم واهمه داشته و باید به صورت شفاف و دقیق پاسخگو باشیم،در مواردی که به دلایل و موانع دیگر، نتیجه نگرفته ایم نیز باید به صورت شفاف و صادقانه با مردم صحبت کنیم، خوشبختانه صدا و سیمای استان به صورت مطلوب و ویژه پای کار است که جای تقدیر و قدردانی دارد، مدیران باید از این ظرفیت استفاده کرده و پیام خود را از این طریق اطلاع رسانی کنند و با جامعه هدف خود ارتباط بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان باقی مانده تا انتخابات نسبت به اقدامات موثر وتحرک بیشتر در کارهای خود اقدام کرده و از کارهای نمادین که مردم از آن بیزارند، بپرهیزید وبه صورت روزانه در میان مردم و بامردم باشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: خوشبختانه مطابق تقویم زمانبندی انتخابات، اقدامات بدور ازهیچگونه حاشیه درحال انجام است که از همراهی‌ و همکاری جناب آقای عربی و هیئت نظارت شهرستان ها تشکر کرده و ان شاءالله بااین یاری وهمدلی که وجود دارد، شاهد انتخابات باشکوه در اسفند باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha