جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
الکعبی

الشیخ اکرم الکعبی دبیر کل مقاومت اسلامی النجباء گفت:عادت همیشگی آمریکا و صهیونیست ها این است که هر وقت بحرانی بوجود آید تلاش می کنند در این بحران ورود پیدا کنند و براین بحران ها موج سواری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در ماه های اخیر که عراق به دلیل مسائل و مشکلات داخلی شاهد تظاهرات مسالمت آمیز مردمی بوده شاهد انواعی از دخالت های خارجی در امور داخلی این کشور بوده ایم از سوی دیگر مرجعیت دینی در عراق نقش برجسته ای در هدایت مردم و مسئولان عراقی در شرایط بحرانی این کشور داشته است.

در این زمینه خبرنگار بین الملل حوزه با شیخ اکرم الکعبی دبیر کل مقاومت اسلامی "نجباء" به گفت و گو پرداخته است.

شیخ الکعبی با اشاره به نقش برجسته مرجعیت به ویژه آیت الله سیستانی در تحولات مختلف عراق گفت: مرجعیت دینی عراق همواره در شرایط مختلف بسیاری که کشور با انحرافات و نا هنجاری ها در تحولات مختلف روبرو بوده کاملا با نظرها، نصایح و توصیه های مشخص و تعیین کننده خویش هدایتگر بوده اند. همچنین ما مفتخریم که مواضع و دیدگاهمان هم سو با این ارشادات است و به شکل صریح و آشکار و در بیانیه های رسمی جنبش گفته ایم که قطعا ما با این راهنمایی های مرجعیت همراهیم .

از مسئولان عراقی می خواهیم توصیه های مرجعیت را اجرا کنند

وی ادامه داد:  از تمام نیرهای سیاسی و مسئولان مدیریتی دولت عراق می خواهیم  این توصیه های مرجعیت را برای حل مشکلات کشور و حل بحرانی که موجب ناهنجاری در عراق در این روزها شده اجرا کنند.

دخالت در امور داخلی کشورها عادت همیشگی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است

شیخ الکعبی با بیان اینکه آمریکایی ها در امور داخلی عراق و تظاهرات مسالمت آمیز مردم دخالت کردند، افزود: در حقیقت تظاهر کنندگان خواسته های بر حق و قانونی دارند و هر انسانی حق دارد برای اصلاح شرایطش و کشورش و بهتر شدن وضعیت معیشت زندگی مطالبه داشته باشد. اما آمریکا و صهیونیست ها عادت همیشگیشان هست که هر وقت بحرانی و هراسی بوجود آید تلاش می کنند  در این بحران ورود پیدا کنند و براین بحران ها موج سواری کنند و همچنین در عراق هم اینگونه  دخالت کردند.

وی تصریح کرد: زمانی که گروهی از تظاهر کنندگان عراقی برای مطالبه حقوق قانونی و مشروعشان تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کردند، آنها تلاش نمودند مسیر این تظاهرات را منحرف کرده و آن را تبدیل به یک بحران داخلی و خشونت  و مشکلاتی جدا از نیازهای مردم کنند و در مسیری پلید و با خدعه آمریکایی ها از طریق مزدوران و پیروان و جیره خورانشان و همچنین موسساتی که در عراق تاسیس کردند تظاهرات را منحرف کرده و مسیر اصلی آن را تغییر دهند، اما ملت عراق ملتی واحد است و هرگز به آمریکا و صهیونیست ها اجازه نخواهند  داد در استقلال فکریشان دخالت کنند.

بیانیه کاخ سفید دخالت آشکار در امور داخلی عراق است

شیخ الکعبی  با اشاره به بیانیه کاخ سفید مبنی بر برگزاری  انتخابات زود هنگام در عراق گفت:  قطعا بیانیه کاخ سفید مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق دخالت آشکار در امور داخلی عراق به شمار می آید و آنها اجازه چنین کاری را ندارند و ما این دخالت را محکوم می کنیم و آن را نمی پذیریم .

وی در پایان گفت: مرجعیت بزرگوار نیز هر گونه دخالت از سوی کاخ سفید یا آمریکا در امور داخلی عراق را نمی پذیرد؛ چرا که امور عراق مخصوص به خود این کشور است و ما خوب می دانیم قطعا آمریکایی ها در عراق دخالت نمی کنند مگر برای تخریب و دزدی منابع و ثروت های کشور، از این رو ما موافق این دخالت نیستیم و به آن ها اجازه دخالت  به هرشکل و  تحت هر شرایطی  را نمی دهیم.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    0 0
    مردم عراق