جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
السيد صدر الدين القبانجي

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی تنها راه حل عراق را تسلیم همگی در برابر توصیه های آیت الله سیستانی دانست و گفت: خشونت، آتش زدن اموال و تخریب کشور مردود است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی تنها راه حل عراق را تسلیم همگی در برابر توصیه های آیت الله سیستانی دانست و گفت: ما نیاز به راه حل خارجی نداریم و خشونت و آتش زدن اموال عمومی و خصوصی، تخریب و ویرانی کشور راه حل درست نیست.

وی با بیان اینکه بحران عراق شاهد درگیری راه حل خارجی و راه حل داخلی است، گفت: اظهارات اخیر سفیر آمریکا مبنی بر اینکه "ما طبقه سیاسی جدیدی داریم که آماده حکومت در عراق است"، به بیراهه رفتن است.

همه عراقی ها باید به توصیه های آیت الله سیستانی گوش دهند

سید قبانچی با اشاره به اینکه راه حل داخلی، تنها راه حل بحران عراق است و همه عراقی ها باید به توصیه های آیت الله سیستانی گوش دهند، گفت: ما معتقدیم که عراق می تواند به برکت مرجعیت دینی مشکلات خود را حل کند و نیازمند راه حل خارجی نیست.

وی خواستار ارائه راه حل داخلی شد که مطابق توصیه های آیت الله سیستانی و در جهت اصلاح دولت و حمایت از حقوق ملت، مسالمت آمیز بودن تظاهرات و دوری از خشونت باشد.

امام جمعه نجف اشرف افزود: اگر به سخنان آیت الله سیستانی گوش بسپاریم و مشکلات حل می شود، امّا لجاجت موجب افزایش مشکل می شود.

خشونت، آتش زدن اموال، تخریب و ویرانی کشور در سطح جهان مردود است

وی تصریح کرد: خشونت، آتش زدن اموال، تخریب و ویرانی کشور در سطح جهان مردود است و همگی باید قبول کنیم که خشونت منجر به خشونت متقابل می شود و هیچ کس از این مسئله راضی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی بیان داشت: ما باید به صدای مرجعیت گوش بسپاریم و در بین مذاهب، تشیع از رهبری مرجعیت بهره مند است.

وی در ادامه با طرح این سؤال که چه نفعی در پشت پرده آتش سوزی نجف و کربلا است؟ گفت: مطالبات درست است، امّا نباید از طریق آتش زدن استان ها باشد.

آمریکا با بحران سیاسی داخلی مواجه است

سید قبانچی از اقدام دولت در بستن تعدادی از شبکه های ماهواره ای که به دنبال تحریک و فتنه انگیزی هستند، استقبال کرد و در بخش دیگر خطبه به بحرانی که ترامپ در خصوص اتهام به فساد با آن رو به رو است، اشاره کرد و گفت: آمریکا با بحران سیاسی داخلی مواجه است.

 وی در خطبه دینی به سالروز قیام توابین به رهبری سلیمان صرد خزاعی اشاره کرد و گفت: این قیام در جهت قصاص از قاتلین امام حسین (ع) برپا شد.

خطیب جمعه همچنین در سخنانی به عالم برزخ و شفاعت اهل بیت (ع) در روز قیامت اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha