پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه خود شهروندان را به رعایت توصیه های صادر شده از حکومت، ماندن در خانه و عدم خروج از خانه مگر برای کار ضروری دعوت کرد و آن را از اوجب واجبات شرعی دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه ای گفت: همچنان این فرصت برای ما وجود دارد تا به سوی خداوند بازگردیم و به آموزه های الهی پایبند باشیم و دست از فحشا و منکر برداریم و به توصیه های متخصصان عمل کنیم تا خداوند متعال ما را از این وضع نجات دهد.

این تجمع ادامه داد: بلا هایی که بر سر مسلمانان می آید به خاطر اعمال آنهاست، لذا امروز که ما به یک بلای عمومی و مصیبت بزرگ که همان ویروس کروناست، گرفتار شده ایم باید به خداوند سبحان متوسل شویم تا بلا را از ما بردارد. باید در کنار پایبندی به توصیه های بهداشتی، از دعا، نماز، قرائت قرآن غافل نشویم و برای دفع بلا بسیار صدقه بدهیم.

علمای لبنان در بیانیه خود شهروندان را به رعایت توصیه های صادر شده از حکومت، ماندن در خانه و عدم خروج از خانه مگر برای کار ضروری دعوت کردند و آن را از اوجب واجبات شرعی دانستند و گفت: مخالفت با آن شرعاً حرام است؛ چرا که اگر این بیماری شیوع پیدا کند، منجر به قتل می شود.

تجمع علما دولت لبنان را به ارائه کمک های فوری به مردم برای یاری رساندن به استقامت آنان در خانه دعوت کرد و بر ضرورت آمادگی دولت برای شرایط بدتر با توجه به اینکه این ویروس احتمال دارد شیوع بیشتری داشته باشد، تأکید نمود.

تجمع علمای مسلمان از دولت لبنان خواست اقدامات مربوط به حل مشکلات اقتصادی و مالی را پیگیری کند؛ چرا که این مسئله اگر از ویروس کرونا کشنده تر نباشد، خطرش کمتر نیست، لذا باید تصمیماتی در خصوص کمک به لبنانی ها گرفته شود.

علمای لبنان خواستار مبارزه با تجارت با دولار از طریق صرافی ها و بازار سیاه شدند و گفتند: قیمت دلار در سایه نبود نظارت و سوء استفاده افراد بی وجدان که از این وضعیت استفاده غیر شرعی می کنند، بسیار بالا رفته است، لذا وزارت اقتصاد باید بر قیمت ها به ویژه قیمت مواد غذایی ضروری و دارو که مورد احتکار قرار گرفته و قیمت آن بسیار بالا رفته است، نظارت داشته باشد و متخلفان را مجازات کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha