پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای اشاره کرد: ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) مایه شادی قلوب مؤمنین شد و اهل خیر را به آمدن کسی که ظلم را از بین می برد و اندوه را کنار می زند بشارت داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه ای اشاره کرد: ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) مایه شادی قلوب مؤمنین شد و اهل خیر را به آمدن کسی که ظلم را از بین می برد و اندوه را کنار می زند و مردم را به راه هدایت، خیر و برکت می برد، بشارت داد.

وی افزود: ما بی صبرانه منتظر قیام امام زمان (عج) هستیم تا به وسیله ایشان اهداف، مبانی و ارزش هایی که خداوند به آن حضرت واگذار کرده، محقق شود. امام (ع) یک فرمانده بزرگ است که ما با افتخار منتظر استقبال از ایشان هستیم تا ما را از ظلم، گمراهی و فساد رهایی بخشد.

آیت الله قبلان در بخش دیگر بیانیه خود اشاره کرد: حضرت مهدی (عج) در آخر الزمان قیام می کند تا عدالت، صلح و نیکی را در میان مردم گسترش دهد و بشریت را از ظلم و ستم نجات داده و در مسیر انبیا و اولیاء پیش از خود حرکت می کند، لذا ما باید از فرصت انتظار برای ظهور آن حضرت استفاده کنیم تا در شمار اهل خیر، تقوا، ورع و اصلاح باشیم.

اوضاع کنونی جهان، نیاز بشریت به امام زمان (عج) را ثابت کرده است

رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با بیان اینکه جهان به دنبال راه رهایی از فساد، ظلم، بلاء و بیماری است، افزود: آنچه از طغیان ارزش های مادّی علیه ارزش های معنوی، تعطیل کردن احکام الهی به خاطر منافع شخصی، نبود وجدان و تقوا، سلطه گرایش شیطانی بر نگرش بسیاری از افراد، شوق و اشتیاق و انتظار ما را به ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) برای رهایی ما از ظلم و بلا و بیماری بیشتر و بیشتر می کند. جهان از ظلم گرسنگی فقرا و ظلم طاغوتیان و رنج های مستضعفین و درد های بیماران می نالید تا اینکه ویروس کرونا به سراغ آن آمد و ترس، نگرانی و وحشت را به جان بشریت انداخت، لذا باید در واقعیت های جهان امروز که با ظلم و بیماری همراه شده بیاندیشیم و به اصلاح خود روی آورده و برای حمایت از رهبری حکیمی که برای اصلاح، عدالت و تقوای قیام می کند، تلاش کنیم و با استقامت در راه خیر و نیکی و دوری از گناهان در شمار اصحاب حضرت مهدی (عج) باشیم.

آیت الله قبلان در بخشی از بیانیه تصریح کرد: ما در دوران نبود عدالت بین المللی زندگی می کنیم و قدرت های ظالم بر سرنوشت جهان مسلط شده و مجازات جنایتکارانه علیه ملت های تحمیل کرده اند و نظام های فاسد و مزدور که در حکومت بر ملت های خود به زور و ظلم متوسل می شوند، تأسیس کردند که از موازین عدالت و ارزش های اخلاقی و انسانی بی بهره هستند، لذا بر این اساس نیاز بشریت به امام مهدی (عج) برای بازگرداندن ارزش های انسانی، اخلاقی و عدالت به آنان مشخص می شود.

ظلم، فساد و طاغوت امروز در لباس پروژه استعماری خود را نشان داده است

وی ادامه داد: ظلم، فساد و طاغوت امروز در لباس پروژه استعماری که با  جنگ ها و استعمارگری و فتنه انگیزی ملت ها را از بین برده، خود را نشان داده است و این پروژه بر منابع و ثروت ها تسلط یافته تا انسان را به کالای مصرفی تبدیل کند تا به اهداف شیطانی خود دست یابد و این همان تأسیس رژیم صهیونیستی است که ریشه شرارت در منطقه به شمار می رود. این پروژه همچنین داعش و گروهک های مشابه آن را به وجود آورد تا اسلام و ارزش های آن را مخدوش کند و این پروژه دشمن تمامی بشریت با هر دین است، لذا حضرت مهدی (عج) امید مؤمنین برای رهایی است و ما باید باید در محور مقابله با این پروژه قرار گیریم تا فلسطین و مقدسات آن را یاری کرده و از مقاومت ملت آن حمایت کنیم.

این روحانی لبنانی خواستار آگاهی و صبر در مقابله با ویروس کرونا و تمسک به آموزه های دینی، التزام به توصیه های دولت و تدابیر بسیج ملی در کنترل این بیماری و تسلط بر آن شد و ضمن تأکید بر التزام به قرنطینه خانگی از دولت لبنان خواست در ارائه کمک به شهروندان تسریع کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha