جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عامر الفاخوری جاسوس اسرائیل

حوزه/ احزاب اسلامی و علمای لبنان هر کدام با صدور بیانیه ای، آزادی عامر الفاخوری جاسوس رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و گفتند: تبرئه عامر الفاخوری قصاب الخیام فاجعه قضائی، قانونی، ملّی و سیاسی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احزاب اسلامی و علمای لبنان هر کدام با صدور بیانیه ای، آزادی عامر الفاخوری جاسوس رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و گفتند: تبرئه عامر الفاخوری قصاب الخیام فاجعه قضائی، قانونی، ملّی و سیاسی است.

تجمع علمای مسلمان: آزادی الفاخوری از عدالت به دور و نقض حاکمیت و استقلال است

تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه خود در واکنش به آزادی عامر الفاخوری جنایتکار الخیام و مزدور رژیم صهیونیستی گفت: فشار های ایالات متحده آمریکا علیه لبنان منجر به صدور دستور قضائی شد که از عدالت به دور و نشان دهنده سرشکستگی و نقض حاکمیت و استقلال لبنان است.

تجمع علما ادامه داد: عامر الیاس الفاخوری تنها یک مزدور نبود، بلکه یک جنایتکاری است که جنایت های آشکار مرتکب شد که منجر به شهادت تعدادی از مجاهدان مقاومت و سلب آزادی صد ها نفر، شکنجه و محرومیت از حقوق مدنی و انسانی آنان شد و او پیکر یکی از قهرمانان مقاومت را مخفی کرد.

این تجمع با طرح این سؤال که چگونه کسی که مرتکب خیانت بزرگ آزادی می شود؟ گفت: باید از حکومت لبنان بپرسیم مسئولین برای توجیه این محاکمه مضحک چه مبلغی طلب کردند؟ آیا برخی برای دستیابی به حمایت آمریکا قوانین را به بازی گرفته و تسلیم دیکته های خارجی شده اند؟

علمای مسلمان از اقدام دادگاه نظامی در رد این حکم و بازداشت دوباره الفاخوری جنایتکار بری محاکمه دوباره وی استقبال و بر ضرورت انجام قانونگذاری لازم در خصوص جنایت تعامل با دشمن صهیونیستی تأکید کردند و گفتند: تعامل با رژیم اسرائیل خیانتی بزرگ است که با گذشت زمان بخشیده نمی شود.

تجمع علما تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا در جهت منافع لبنان تلاش نمی کند، بلکه همیشه خادم رژیم صهیونیستی بوده و تمامی اقدامات و تلاش های آن در جهت حمایت از این رژیم است و از همینجا هشدار می دهیم که عامر الفاخوری مزدور جنایتکار و خائن به خارج لبنان انتقال داده شده باشد و اگر این امر انجام شده باشد، باید دولت لبنان باید تصمیم قاطعی در قطع روابط دیپلماسی با آمریکا اتخاذ کند تا این مزدور فراری را بازگرداند.

علمای جبل عامل: تصمیم آزادی الفاخوری به بهانه گذشت زمان را محکوم می کنیم

تجمع علمای جبل عامل در بیانیه ای تصمیم دادگاه تجدید نظر در تبرئه و آزادی عامر الفاخوری قصاب الخیام و مزدور رژیم صهیونیستی به بهانه گذشت زمان را محکوم کرد.

این تجمع افزود: این دستگاه قضائیه که تسلیم فشار آشکار و علنی آمریکا شده، ما را به یاد صدور حکم جنایتکارانه و غیر ملّی علیه "حبیب الشرتونی و نبیل العلم" می اندازد.

علمای جبل عامل از مسئولین خواست برای احقاق حق و انتقام خون شهدا و شکنجه اسرا تلاش کنند و نسبت به این روند که مقاومت را هدف قرار داده و خائن، مزدور و جنایتکار را تکریم می کند، هشدار دادند.

جنبش توحید اسلامی: تبرئه عامر الفاخوری، لکه ننگی در تاریخ لبنان است

جنبش توحید اسلامی لبنان در بیاینه ای با احکام قضائی صادر شده در خصوص تبرئه عامر الفاخوری مزدور رژیم اسرائیل مخالفت کرد و و آن را لکه ننگی بر پیشانی تاریخ لبنان دانست.

این جنبش اشاره کرد: کشوری با تصمیم مستقل و استقلال اساسی خود نمی تواند توضیحی منطقی درباره نحوه صدور احکام قضایی در این سطح از جرائم در یک جلسه ارائه دهد. سپس این جنایتکار با فشار آمریکا فراری می شود و این مسئله راه را برای بازگشت مزدوران به کشور باز می کند و در سایه نبود بازدارنده مادّی و معنوی تعامل با رژیم صهیونیستی آغاز می شود.

جبهه عمل اسلامی: تبرئه الفاخوری مشکوک است و دولت باید توضیح بدهد

جبهه عمل اسلامی لبنان در بیانیه ای تبرئه عامر الفاخوری مزدور جنایتکار از سوی دستگاه قضائیه لبنان را محکوم کرد و آن را اقدامی مشکوک دانست که در یک جلسه قضائی انجام گرفت.

این جبهه افزود: برخی اطلاعاتی از فراری دادن الفاخوری و انتقال آن به سفارت آمریکا یا خارج کشور خبر می دهد، لذا دولت لبنان باید به صراحت در خصوص این مسئله خطرناک توضیح دهد، به ویژه که آمریکا فشار زیادی علیه حکومت لبنان برای آزادی این مزدور جنایتکار وارد کرده است.

جبهه عمل اسلامی بر مخالفت خود با تمامی دخالت های خارجی در امور داخلی لبنان و تلاش برخی برای سوء استفاده از وضعیت اقتصادی، مالی و معیشتی تأکید کرد و گفت: دولت شرور آمریکا به ریاست دونالد ترامپ تلاش می کند از این وضعیت لبنان برای تسویه حساب ها یا فشار مستقیم یا محاصره مستمر به مقاومت و محور آن در منطقه ضربه بزند.

شیخ قبلان: تبرئه عامر الفاخوری فاجعه سیاسی است

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان در بیانیه ای تبرئه عامر الفاخوری قصاب الخیام را فاجعه قضائی، قانونی، ملّی و سیاسی دانست و گفت: ربودن و مخفی کردن جرمی است که با مرور زمان قابل بخشش نیست.

وی افزود: می ترسیم یک روزی برسد که در آن مقاومت جنایت و خیانت محسوب شود و مزدوری، مصلحت ملّی باشد و توسط قانون، سیاست و دستگاه قضائیه حمایت شود.

سید فضل الله: تبرئه الفاخوری تشویق به مزدوری و اعتبار دستگاه قضائیه را زیر سؤال می برد

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در بیانیه خود تبرئه عامر الفاخوری مزدور اسرائیل را بازی با احساسات تمامی لبنانی ها به ویژه زندانیان دانست که از دست جنایت های مزدوران اشغالگران اسرائیلی رنج های زیادی کشیدند.

وی با بیان اینکه این اقدام اعتبار دستگاه قضائیه را زیر سؤال می برد و تا زمانی که هر جنایتی که علیه انسانیت و وطن صورت گیرد با مجازات عادلانه مواجه نشود، موجب تشویق به مزدوری برای اشغالگران می شود، افزود: دستگاه قضائیه باید از فشار های داخلی و خارجی به دور باشد.

سید فضل الله دستگاه قضائیه را به بازنگری در این تصمیم دعوت کرد تا با عدالت، حقوق بشر، مصلحت وطن و تمامی آزادگان جهان انسجام بیشتری داشته باشد.

رئیس نشست فکر عاملی:آزادی الفاخوری جرم ملّی است

سید علی عبد اللطیف فضل الله رئیس نشست فکر عاملی، آزادی عامر الفاخوری را به چالش کشیدن مقاومت و لکه ننگی بر پیشانی دستگاه قضائیه لبنان و رسوایی ملّی دانست.

وی افزود: چرا در برابر دستگاه قضائیه ای که در تعامل با مزدوران، مفسدان و دزد ها سکوت می کند و قربانیان را محکوم و جنایتکار را تبرئه می کند، سکوت می شود.

سید فضل الله از تسلیم احکام قضائی در برابر سیاست خصمانه آمریکا علیه مقاومت و مسیر آن ابراز نگرانی کرد و افزود: عدالتی که بر اساس موازین سیاسی و طایفه ای باشد، منجر به سرنگونی حکومت عدالت می شود.

شیخ یاسین آزادی الفاخوری را محکوم کرد

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور آزادی عامر الفاخوری مزدور جنایتکار را محکوم کرد و آن را نتیجه تسلیم در برابر فشار های آمریکا دانست که از عدالت بسیار به دور است.

شیخ زغیب: آزادی الفاخوری خیانت بزرگی به لبنان است

شیخ عباس زغیب مفتی لبنان آزادی الفاخوری را خیانتی بزرگ به لبنان دانست و گفت: خیانت، جنایت بزرگی است که با مرور زمان قابل بخشش نیست و کمترین مجازات برای امثال الفاخوری لغو تابعیت لبنانی و حبس ابد است تا مزدوران خارج لبنان بدانند که اگر برگردند یا اعدام یا محکوم به حبس ابد می شوند.

وی افزود: اگر حکومت لبنان به ملت خود احترام قائل بود، دستور می داد دست کسی که خروج الفاخوری از زندان را امضا کرد را قطع کنند.

جنبش امت: آزادی الفاخوری رسوایی حکومت را رقم زد

جنبش امت لبنان در بیانیه ای گفت: آزادی عامر الفاخوری حکومت لبنان و قوه های مقننه، مجریه و قضائیه و حتی تعدادی از قدرت های سیاسی را رسوا کرد.

این جنبش آزادی الفاخوری را تسلیم در برابر آمریکا دانست و گفت: آمریکا می خواهد به مزدوران خود اطمینان بدهد که آنان تحت حمایت استعمارگران آمریکایی بوده و تمامی جاسوسان و مزدوران از سوی آمریکا مجوز دارند.

جنبش امت گفت: خیانت به منزله جنایت علیه وطن است.

شیخ خطیب: ما انتظار داشتیم دستگاه قضائیه شدید ترین مجازات را برای الفاخوری اجرا کند

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: ما انتظار داشتیم دستگاه قضائیه لبنان شدید ترین مجازات را برای عامر الیاس الفاخوری اجرا کند تا عبرتی باشد برای کسانی که به دنبال تعامل با دشمن صهیونیستی هستند.

وی افزود: شناسنامه این مزدور پُر از جنایت هایی مثل قتل، شکنجه و خیانت به وطن وملت است که مستحق لعنت تاریخ، حاضر و آینده بوده و به مرور زمان قابل بخشش نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha