جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 898044
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان تاکید کرد: برخی می خواهند این دولت را سرنگون کنند تا خودشان سیاست آمریکا را اجرا نمایند، لذا ما می گوییم که باقی ماندن دولت حسان دیاب یک ضرورت ملّی است و مخالف سرنگونی آن هستیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای در واکنش به تحولات سیاسی لبنان و منطقه گفت: دیروز مردم در اعتراض به افزایش قیمت دلار  آمریکا و گرانی سرسام آور و عدم وجود طرح اقتصادی نجات بخش به خیابان آمدند و مجلس نمایندگان در تصویب قوانین بازدارنده در مبارزه با فساد شکست خورد و مشخص شد که مفسدان از دولت قوی تر هستند و می توانند اقداماتی که در جهت مجازات آنان انجام می گیرد را خنثی کنند، بلکه در پنهان توافق هایی میان مفسدان قرار دارد که اختلافات سیاسی که در ظاهر نمایان است، در تعارض است، به گونه ای که گروه های سیاسی مخالف که تا حد زیادی با هم دشمن بودند، به یکباره موضع یکپارچه ای اتخاذ می کنند.

آمریکا در پشت پرده مشکلات اقتصادی لبنان است

این تجمع ادامه داد: تمامی آنچه اتفاق می افتد با جهت دهی آشکار ایالات متحده آمریکا انجام می گیرد که پیشتر از زبان هیئت آمریکایی مبنی بر اینکه ما باید به ترسیم مرز های دریایی و زمینی رضایت بدهیم یا شاهد بحران بزرگ اقتصادی خواهیم بود، شنیدیم.

تجمع علما افزود: طرح آمریکایی تا زمانی که توسط وابستگان داخلی که تصمیمات آن را اجرایی می کنند، همراه نشود، به موفقیت نمی رسد. پس باید کسانی که این تصمیمات را اجرایی می کنند از جمله رئیس بانک لبنان را رسوا کرد.

دولت لبنان تسلیم سیاست آمریکا نشد

علمان لبنان از اظهارات حسان دیاب نخست وزیر لبنان در خصوص اوضاع کنونی کشور و مخالفت وی با اقدامات رئیس بانک لبنان حمایت کردند و گفتند: متأسفانه برخی همچنان برای سرنگونی دولت تلاش می کنند، نه به این خاطر که طرح اصلاحاتی یا رویکرد اقتصادی ندارد، بلکه به این خاطر که خطوط قرمز آمریکا را رد کرده و نپذیرفت که سیاست آمریکایی را اجرایی کند و برخی دیگر می خواهند این دولت را سرنگون کنند تا خودشان سیاست آمریکا را اجرا نمایند، لذا ما می گوییم که باقی ماندن دولت حسان دیاب یک ضرورت ملّی است و مخالف سرنگونی آن هستیم.

دولت سوریه به بمباران رژیم اسرائیل واکنش نشان دهد

تجمع علمای مسلمان در بخش دیگر بیانیه خود اقدام دشمن صهیونیستی در بمباران اراضی لبنانی و هدف قرار دادن حومه دمشق که منجر به شهادت سه شهروند و مجروح شدن چهار نفر که در بین آن کودکان بودند و همچنین اقدام جنگنده های این رژیم را در شکستن دیوار صوتی در صیدا را محکوم کرد.

تجمع علما ادامه داد: باید با اقدامات بازدارنده مقاومت، جلوی تداوم نقض حریم هوایی لبنان توسط رژیم صیهونیستی که نوعی دستیازی به حاکمیت لبنان است، گرفته شود.

علمای لبنان در پایان گفتند: از دولت سوریه می خواهیم همچنان به بارها در خواست کردیم به این حمله دشمن، با بمباران بازدارنده به تأسیسات حساس نظامی رژیم صیهونیستی پاسخ دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha