جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان معرفی نخست وزیر جدید را گامی در جهت عبور از بحران و فرصت مناسبی برای تشکیل دولت نجات بخش دانستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته انتخاب نخست وزیر جدید را محور سخنان خود قرار داده و گفتند: معرفی نخست وزیر جدید، گامی در جهت عبور از بحران کنونی و فرصت مناسبی برای همکاری همگی برای تشکیل دولتی نجات بخش است.

سید فضل الله: همگی برای تشکیل دولت نجات بخش همکاری کنند

حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه ابراز امیدواری کرد: انتخاب نخست وزیر جدید برای برون رفت کشور از بحران ها و رنج ها تلاش کند.

وی از تمامی قدرت های سیاسی خواست برای تشکیل دولتی که بتواند به خواسته های مردم همکاری کنند و تلاش کنند این دولت از فساد، غارت و تکیه به بیگانه خالی باشد و بتواند از امنیت و ثروت های طبیعی آن  حمایت کند.

سید فضل الله با اشاره به کلیپی که در آن به مقدسات دینی توهین شد و آتش زدن درخت میلاد، گفت: هدف از این کار ها ایجاد فتنه طایفه ای و مذهبی است و مسلمانان و مسیحیان هرگز اجازه فتنه انگیزی به دیگران نمی دهند؛ چرا که آنان طعم تلخ این فتنه ها را چشیده اند و نتایج آن را درک کرده اند.

امام جمعه بیروت در بخش دیگر سخنان خود گفت: امیدوارم نیروهای امنیتی و سیاسی عراق برای معرفی رئیس دولت جدید شتاب کنند و دولت جدید نیز باید بتواند به خواسته های مردم پاسخ بدهد و کشور را از این رنج های مستمر نجات داده و از وقوع فتنه داخلی جلوگیری کند.

سید فضل الله در پایان میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را به مسلمانان و مسیحیان تبریک گفت و افزود: امیدواریم این مناسبت پیام آور امنیت، صلح و استقرار برای کشور باشد و پیوند همکاری میان پیروان این دو دین را مستحکم کند.

شیخ دعموش: معرفی نخست وزیر گامی در جهت عبور از بحران است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه، معرفی نخست وزیر جدید را گامی در جهت عبور از بحران کنونی دانست و گفت: این فرصت مناسبی برای همکاری همگی برای تشکیل دولتی نجات بخش است که برای تحقق آرمان های لبنانی ها تلاش کند.

وی افزود: لبنان در مرحله جدید و در برابر یک فرصت واقعی برای تجربه دولتی موفق با شیوه جدید است، لذا همگی باید به مسئولیت ملّی و تاریخی خود برای نجات کشور و حفظ امنیت، آرامش و استقرار آن همکاری کنند.

شیخ دعموش در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: برخی به دنبال آشوب و فتنه انگیزی در کشور هستند، امّا حزب الله هرگز در صف آنان نخواهد بود و در معرکه ویرانی کشور مشارکت نخواهد کرد، بلکه همیشه از کشور و حاکمیت آن حمایت می کند.

عضو ارشد حزب الله سفر دیوید هیل معاون وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان را در راستای تحریک به آشوب دانست و گفت: آمریکا بار دیگر در خصوص مسئله گاز و نفت در جهت منافع رژیم صهیونیستی به لبنان فشار می آورد، امّا تلاش های آن به شکتس خواهد انجامید.

شیخ یاسین: امیدواریم انتخاب نخست وزیر، مقدمه ای برای موفقیت تشکیل دولت باشد

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور ابراز امیدواری کرد: انتخاب نخست وزیر، مقدمه ای برای موفقیت تشکیل دولت نجات بخش و بازگشت امور به روند صحیح آن باشد.

وی مسئولین لبنانی را به توجه به مرز های جنوبی وثروت نفتی که با طمع ورزی های زمینی و دریایی رژیم اسرایئل تهدید می شود، دعوت کرد و بر مسئولیت لبنانی ها در حفظ حقوق خود، امنیت کشور و مقابله با پروژه های فتنه تأکید نمود.

شیخ یاسین همه مسئولین به ویژه سعد حریری را به ایمان به کشور و محافظت از آن دعوت کرد و از رهبران معنوی مسیحی و مسلمان لبنان خواست برای حمایت از تلاش های نجات بخش، نشستی برگزار کنند.

شیخ قطان: برای کاهش بحران و مقابله با دشمن آمریکایی و اسرائیلی با دیاب همکاری شود

شیخ احمد قطان رئیس جمعیت "قولنا و العمل" و روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: همه همیشه به وحدت، محبت، تقریب و عدم تحریک مذهبی و طایفه ای دعوت می کنیم.

وی به انتخاب حسان دیاب به عنوان نخست وزیر جدید اشاره کرد و افزود: همه منتظر تشکیل دولت جدید هستند و تمامی قدرت های سیاسی باید با این نخست وزیر همکاری کنند تا بحران اقتصادی لبنان کاهش یابد.

شیخ قطان تصریح کرد: گروهی در لبنان که با دشمنان لبنان ائتلاف کردند، دوست ندارند که در لبنان مقاومت باشد؛ چرا که استکبار در جنگ نظامی و اقتصادی خود علیه مقاومت شکست خورده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز استکبار به شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی اسلامی "شیعه سنی" روی آورده و از طریق حمایت مالی و موضع گیری فتنه انگیزی می کنند که تنها به ضرر مسلمانان است، اشاره کرد: در جهان دو محور قرار دارد که یکی محور مقاومت و محور آمریکا و استکبار جهانی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha