سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

حوزه/ سید فضل الله گفت: برخی از طرف های داخلی و خارجی برای پیچیده کردن بحران و تحمیل دیکته های خارجی تلاش می کنند و این مسئله باعث شده که صندوق بین المللی شرایط بسیار سختی را تعیین کند و ملت لبنان تحمل پیامد های آن را ندارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعیت خیریه وابسته به حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت مراسم جشن تکلیفی برای ۳۰۰ دختر از مدارس بیروت با سخنرانی سید فضل الله و حضور شخصیت های علمایی، فرهنگی و اجتماعی برگزار کرد.

حجت الاسلام سید علی فضل الله در این مراسم، ضمن تبریک جشن تکلیف دختران، گفت: ما به شما افتخار می کنیم و اطمینان داریم که شما این امانت را با تمام جدّیت و تلاش حفظ خواهید کرد و علی رغم شراطی سختی که از آن رنج می بریم، به این مسئولیت عمل خواهید کرد و در عبادت و رفتار خود مراقبت خواهید داشت و برای خدمت به جامعه خود در تمامی سطوح تلاش خواهید نمود.

وی اشاره کرد: در این شرایط اقتصادی و سیاسی سخت و بحرانی و در برابر خطراتی که کشور را تهدید می کند، باید امیدوار باشیم و برای مقابله با عقب ماندگی، نادانی و تغییر انسان ها به سمت بهتر شدن با تمام جدّیت و اطمینان تلاش کنیم؛ چرا که تغییر از ذات و از درون آغاز می شود و سپس تا موقعیت های دیگر امتداد پیدا می کند.

سید فضل الله در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما از حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که در ایام ولادت آن حضرت هستیم، یاد می گیریم که امتی آگاه باشیم، درد و غم دیگران را درک و نیاز های آنان را برطرف کنیم و از خود پسندی، بسته بودن و  گرایش های طایفه ای، مذهبی و سیاسی دور باشیم.

پیشگیری از ابتلا به کرونا وظیفه و مسئولیت همگانی است

وی بر ضروت تلاش برای برقرار عدالت، مبارزه با تمامی انواع و اقسام فساد و حفظ اموال عمومی در لبنان تأکید کرد و گفت: اسلام انسان را به توجه به بهداشت و سلامت دعوت کرده و پیشگیری به ویژه در شرایط کنونی که جهان با ویروس کرونا درگیر است، امری واجب و مسئولیت همگی است و اگر جلوگیری نشود، پیامد های خطرناکی برای تمامی بشریت دارد.

امام جمعه بیروت از وزارت ها ذیربط، شهرداری ها و جمعیت های مدنی خواست برای کاهش درد های مردم در این شرایط سخت تلاش کند و وزارت اقتصاد برای کاهش قیمت کالا ها و محدود کردن سیاست احتکار به وظیفه خود عمل کند.

شروط صندق بین المللی پول بسیار سخت و ملت توانایی تحمل پیامدهای آن را ندارند

سید فضل الله دولت و تمامی قدرت های سیاسی موافق و مخالف دولت را به توقف کشمش ها و اختلافات و تلاش در کنار یکدیگر برای رهایی کشور از فروپاشی و ورشکستگی دعوت کرد و افزود: برخی از طرف های داخلی و خارجی برای پیچیده کردن بحران و تحمیل دیکته های خارجی تلاش می کنند و این مسئله باعث شده که صندوق بین المللی شرایط بسیار سختی را تعیین کند و ملت لبنان تحمل پیامد های آن را ندارند.

وی در پایان گفت: این مؤسسات خیریه بر اساس ارزش ها به تربیت نسل ها و خدمت به وطن و فرزندان آن تلاش می کند و به محاسبات طایفه ای، مذهبی و سیاسی توجهی ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha