سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت/مراسم جشن تکلیف

حوزه/ حجت الاسلام فضل الله با اشاره به اینکه اسلام بر مسئولیت انسان در حفظ سلامتی تأکید کرده، افزود: اسلام حفظ سلامت و توجه به آن را اختیاری نکرده است، بلکه آن را یک مسئولیت و امری واجب دانسته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان منطقه النبطیه گفت: سلامتی از بهترین نعمت هایی است که خداوند متعال به انسان عطا کرده و این سلامت انسان را در عمل به وظایف و مسئولیت ها و تحقق هدف وجودیش در دنیا و آخرت کمک می کند و بدون آن انسان نمی تواند طعم لذت های زندگی را بچشد و لذت مال، موقعیت و زیبایی را درک کند.

وی با اشاره به اینکه اسلام بر مسئولیت انسان در حفظ سلامتی و تلاش برای حمایت و استمرار آن تأکید کرده، افزود: اسلام حفظ سلامت و توجه به آن را اختیاری نکرده است، بلکه آن را یک مسئولیت و امری واجب دانسته که خداوند کوتاهی در آن را مورد محاسبه قرار می دهد، همچنان که عدم عمل به هر واجبی را محاسبه می کند.

امام جمعه بیروت ادامه داد: اسلام برای انسان نقشه راه ترسیم کرده و تمامی وسایل و راه هایی که او را در حفظ نعمت سلامت کمک می کند را معرفی کرده که در رأس آن پیشگیری است؛ پیشگیری بهترین راه برای حفظ سلامتی به شمار می رود و کمترین هزینه، سختی و پیامد ها را برای انسان دارد.

حجت الاسلام فضل الله در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه جایز نیست انسان خود را در معرض اسباب بیماری قرار دهد، گفت: نباید در مکان هایی که ویروس است حاضر شود و در رعایت مسائل بهداشتی و احتیاط و دریافت درمان کوتاهی نکند.

روحانی شیعه لبنان در پایان با تأکید بر اینکه سلامتی ما یک مسئولیت و امر واجب است و نباید در این مرحله که با ویروس کرونا مواجه هستیم در حق آن کوتاهی کنیم، افزود: راه مقابله با آن پیشگیری است و این امر تنها با فرهنگ بهداشت و اراده قوی تحقق خواهد یافت و ان شاء الله این بحران را با کمترین خسارت پشت سر می گذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha