سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
زنگ سلامت گناباد

حوزه/امام جمعه گناباد گفت: قرآن و سنّت بر اهمیت و تأثیر بهداشت در زندگی دنیوی و اخروی تاکید فراوان داشته و باید این مهم در زندگی روزمره، مورد اهمیت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گناباد، حجت الاسلام حسن صادقی نسب، همزمان با آغاز هفته سلامیت، در جمع فرهنگیان و دانش آموزان با اشاره به اهمیت سلامت از دیدگاه اسلام،  سلامتی را اصل و اساس برخورداری از نعمات دنیوی دانست و گفت: اگر در جامعه بهداشت رعایت نشود، سلامتی حاصل نخواهد شد، و لذا همه باید در حفظ سلامتی با ورزش نمودن و پرهیز از برخی غذاها تلاش و کوشش نماییم، چراکه نشاط زندگی دنیوی تنها با سلامتی میسر می شود.

وی اظهار کرد: از نظر دین مبین اسلام، سلامتی امری واجب است؛ در همین راستا، اگر برای فردی حفظ سلامتی با یک واجب دینی در تعارض باشد، آن واجب دینی به منظور حفظ سلامتی از او برداشته می شود.

این استاد حوزه   اذعان کرد : قرآن و سنّت بر اهمیت و تأثیر بهداشت در زندگی دنیوی و اخروی اشاره فراوان دارد، برای نمونه آیه شریفه (وَلاَ تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ)؛ (بقره/ 195) ضرورت رعایت بهداشت را براي پیشگیری از هلاکت استنباط کرد.

امام جمعه گناباد در ادامه گفت: رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماری­ها براي حفظ جان مسلمانان واجب خواهد بود و اگر آگاهانه و از روي عمد در حفظ جان مسلمانان کوتاهی شود، کاري بسیار ناپسند و شايسته عقوبت خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha