پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته رسانه های داخلی و بین المللی را به آگاهی بخشی مردم و بیان شیوه های پیشگیری و دوری از سیاسی کردن این بحران برای اهداف خیبث دعوت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته رسانه های داخلی و بین المللی را به آگاهی بخشی مردم و بیان شیوه های پیشگیری و دوری از سیاسی کردن این بحران برای اهداف خیبث دعوت کردند.

سید فضل الله: عبور از بحران با جدّیت اصلاحات انجام می گیرد نه با وارد کردن کرونا در درگیری سیاسی

حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه گفت: دولت زمانی می تواند مانع فروپاشی لبنان شود و بسیاری از بحران ها را پشت سر بگذارد که در انجام اصلاحات با جدّیت عمل کنند و تنها به فکر مصلحت کشور باشد تا مردم به آن اعتماد کرده و از آن حمایت کنند.

وی بار دیگر قدرت های سیاسی را به عمل به مسئولیت خود در این شرایط بسیار سخت دعوت کرد و گفت: الان وقت تسویه حساب نیست، بلکه اکنون وقت مشورت، همفکری و تلاش مشترک است.

امام جمعه بیروت اشاره کرد: با آغاز عملیات اکتشاف نفت، روزنه امیدی برای مردم باز شد، امّا این مسئله منوط به میزان قدرت حکومت در دوری از سهمیه بندی است.

سید فضل الله در بخش دیگر خطبه بیان داشت: لبنانی ها با چالش نگران کننده و رعب آور ویروس کرونا مواجه هستند که به لبنان رسیده و کشور های مختلف جهان را گرفتار کرده است، لذا وزارت بهداشت اقدامات پیشگیرانه را تقویت کرده و افراد، جامعه، نهاد های بهداشتی و شهرداری آگاهی و فرهنگ سازی لازم را برای پیشگیری که اساسی ترین گام برای مواجه کروناست، انجام دهند.

وی نسبت به وارد کردن ویروس کرونا در چارچوب درگیری سیاسی و محاسبات شخصی هشدار داد و گفت: ما بیشتر نیازمند تلاش همگانی برای کاهش انتشار این ویروس هستیم.

شیخ خطیب: حملات اسرائیل در واکنش به پیروزی های ارتش سوریه است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه از آغاز عملیات اکتشاف نفت در لبنان استقبال و از تلاش های نبیه بری رئیس پارلمان لبنان برای اجرای این گام تشکر کرد و گفت: امیدواریم اکتشاف نفت در نجات اقصادی ملّی به کار گرفته شود.

وی در بخش دیگر خطبه نسبت به تسلیم در برابر شروط و دیکته های بیگانه هشدار داد و گفت: آنان به دنبال تسلیم لبنان برای پذیرش شهرک سازی و قبول بند های معامله قرن است که هدف آن حذف مسئله فلسطین می باشد.

شیخ خطیب لبنانی ها را به همکاری با زوارت بهداشت و طرف های ذیربط در اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا دعوت کرد، از کشور ها و سازمان های بین المللی و مراکز پژوهشی تخصصی خواست برای یافتن واکسن درمان این ویروس همکاری کنند و رسانه های داخلی و بین المللی را به آگاهی بخشی مردم و بیان شیوه های پیشگیری و دوری از سیاسی کردن این بحران برای اهداف خیبث دعوت کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان، حملات مکرر رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه را محکوم کرد و آن را واکنشی انتقام جویانه به پیروزی های بزرگ ارتش سوریه و هم پیمانان آن در بیرون راندن گروهک های تروریستی از شمال سوریه دانست.

وی با بیان اینکه این دستاورد ها زمینه را برای بازگشت این مناطق به آغوش سوریه فراهم می کند، افزود: امیدواریم که دولت سوریه حاکمیت خود را بر تمامی اراضی خود بازگرداند.

شیخ دعموش: التزام به آموزش های بهداشتی مسئولیت شرعی،  انسانی و ملّی است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: اقدامات وزارت بهداشت لبنان برای مهار شیوع کرونا و کنترل آن بسیار خوب و متناسب با اقدامات سازمان بهداشت جهانی بود.

وی افزود: کسانی که از کشور های مبتلا به ویروس کرونا می آیند، باید به توصیه ها و دستور العمل های بهداشتی پایبند باشند و برای جلوگیری از گسترش این بیماری در کشور همکاری و کمک کنند.

شیخ دعموش همکاری در این زمینه و التزام به آموزش های بهداشتی را مسئولیت شرعی،  انسانی و ملّی دانست و گفت: این مسئله با سلامت و زندگی مردم در ارتباط است.

عضو ارشد حزب الله در بخش دیگر خطبه آغاز اکتشاف نفت در لبنان را روزنه ی امیدی برای لبنانی ها دانست  و گفت: باید از این ثروت برای حل بحران ها و ساختن آینده ای درخشان برای کشور استفاده شود.

وی از لبنانی ها خواست از این ثروت در مقابل طمع ورزی های خارجه ها، به ویژه اسرائیلی که برای سرقت نفت لبنان تلاش می کند، محافظت کنند.

شیخ دعموش تصریح کرد: تا زمانی که معادله ارتش، ملت و مقاومت از کشور و ثروت های آن حمایت می کند، رژیم اسرائیل جرأت نمی کند به ثروت ما دستیازی نمایند؛ مقاومت هر دستی را که برای دزدی و غارت نفت لبنان دراز می شود را قطع خواهد کرد.

شیخ یاسین: تعامل غیر اخلاقی برخی با کرونا موجب ابتلا شدن به آن می شود

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور در خطبه نماز جمعه گفت: استمرار تعامل برخی از رسانه ها و سیاستمداران با ویروس کرونا با این اسلوب غیر اخلاقی، خطرات کرونا و خطرات انتشار افکار ویرانگر و غیر انسانی را  افزایش می دهد و موجب ابتلا به کرونا می شود.

وی آغاز عملیات اکتشاف ثروت های نفتی و گازی لبنان را تبریک گفت و تجاوز های بی پایان اسرائیلی را محکوم کرد و گفت: تجاوز اسرائیل، لبنان را به انجام گزینه بازدارنده وادار می کند، به ویژه که تجاوز اسرائیل با آغاز عملیات اکتشاف همزمان شده است.

شیخ یاسین بر ضرورت مقابله با معامله قرن و عدم تضعیف روابط لبنان با دوستان و برادران عرب و مسلمان به ویژه کسانی که در کنار لبنان می ایستند، تأکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha