جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه مسئله استعفای حریری را محور سخنان خود قرار دادند و از دخالت های عربستان در این کشور آن هم برای منافع رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه، مسئله استعفای حریری را محور سخنان خود قرار دادند و از دخالت های رژیم آل سعود در این کشور آن هم برای منافع رژیم صهیونیستی، انتقاد کردند.

آیت الله نابلسی: عربستان اموالش را برای فساد، فتنه و جنگ صرف می کند

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه رئیس جمهور، رئیس مجلس و سایر مسئولینی که دغدغه حاکمیت و امنیت کشور را دارند، به خوبی به مسئولیتشان عمل کردند، گفت: انتظار داریم که بحران تشکیل دولت با حکمت و عقلانیت حل شود؛ چرا که ما نمی پذیریم آن پیرمرد احمق بدبخت که اسمش حکومت آل سعود است، استقرار سیاسی، اتحاد داخلی و اوضاع اقتصادی ما را تهدید کند.

وی ادامه داد: عربستان اموالش را برای فساد، فتنه، جنگ های متجاوزانه و محاصره فقرا کرده است و کشور ما به هیچ وجه از آن استقبال نمی کند؛ بلکه با توقیف حریری بیشتر در چشم لبنانی هایی که برای حاکمیت و استقلال کشورشان جانفشانی کرده و خون داده اند، منفور شده است.

شیخ قبلان: تنها اسرائیل از فروپاشی کشور های عربی و اسلامی سود می برد

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری در خطبه نماز جمعه تاکید کرد: هنگامی که از ایران و عربستان سخن می گوییم باید از اسلام به عنوان اساس روابط، همبستگی و برادری سخن بگوییم و همه باید به این نکته عمل کنیم.

وی ادامه داد: ایران، مثل اسرائیل و آمریکا نیست؛ ایران بخواهیم یا نخواهیم کشوری مسلمان است، کشوری که در درجه اول یاری گر مسئله فلسطین و قدس (از گذشته تا کنون) بوده و مسئله محرومین و مستضعفین را مورد توجه قرار داده است.

شیخ قبلان تصریح کرد: نباید نسبت به مسئله مظلومین و ستم دیدگان بی توجه بود؛ چرا که این شعار خداوند و شعار انبیای الهی است. مشکلی که بین عربستان و ایران است به اندازه مشکل فشار آمریکا که تلاش دارد منطقه را ویران کند، نیست.

وی با اشاره به اینکه در روزی که پیشنهاد کندن خندق پیرامون شهر به پیامبر اکرم (ص) ارائه شد، ایشان به سلمان فارسی نگفتند که چون تو ایرانی و فارس هستی، مشورت با تو  ممنوع است و نباید در امور اعراب دخالت کنی، افزود: مشکل بین ما، تنها اختلاف میان عرب است اما پیامبر (ص) پیشنهاد سلمان را پذیرفت و آن را ستود و فرمود: سلمان از ما اهل بیت است.

شیخ قبلان تاکید کرد: در مسائل عربی و اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر در حدود شرعی واجب انجام شود و از پروژه آمریکایی که موجب فروپاشی و تخریب کشور هایمان می شود و ما را به جنگ علیه یکدیگر وا می دارد، جلوگیری شود.

وی افزود: اسرائیل تنها کشوری است که از حوادث سوریه، عراق، یمن، لیبی و صحرای سینا و از فروپاشی کشور های عربی و اسلامی سود می برد، پس ما باید دیدگاه های عربستان و ایران را به هم نزدیک کنیم و به دنبال راه های اجتماع و کنار گذشتن تفرقه باشیم.

شیخ دعموش: عربستان با سیاست های خود در منطقه شکست خورده است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد: عربستان با سیاست های بی پروای خود در منطقه شکست خورده است این درحالی است محور مقاومت در منطقه پیروز شده و از افتادن آن به دست آمریکا و هم پیمانان آن جلوگیر کرده است.

وی اشاره کرد: تمام تهدید های عربستان علیه لبنان که در هفته های گذشته شنیدیم در جهت منافع اسرائیل و برای این بود که دشمن علیه لبنان وارد جنگ شود، اما مشخص شد که اسرائیل آماده جنگ نیست و تنها به منافع خود فکر می کند.

شیخ دعموش ادامه داد: سخن وزیر کار اسرائیل و سایر مسئولین رژیم صهیونیستی بیانگر این است اسرائیل هرگز با عربستان در جنگ علیه لبنان همراه نخواهد شد.

وی افزود: بحرانی که عربستان در لبنان به وجود آورده به خاطر همین پیشینه است، اما به شکستی جدید برای عربستان منتهی شد و حمله عربستان اول با اراده لبنانی ها برخورد کرد و دوم لبنانی ها با وحدت در مقابل این حمله ایستادند و نپذیرفتند که به کرامت و اراده آنان دست یازی شود.

شیخ حبلی: لبنان یک پیروزی دیپلماسی علیه عربستان به دست آورد

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: تمام تلاش هایی که از سوی عربستان برای تحریک علیه مقاومت لبنان محکوم به شکست است و عربستان سعی دارد با این کار شکست هایش را در یمن، عراق و سوریه جبران کند اما لبنان با وجود سیاست های خصمانه عربستان علیه این کشور، از اتحاد بیشتر برخوردار شده است.

وی با اشاره به اینکه لبنان اگر عضویتش را در اتحادیه کشور های عربی از دست بدهد، هیچ گاه متضرر نخواهد بود، افزود: اتحادیه عرب در جهت منفعت کشور های نفت خیز و در رأس آن عربستان کار می کند.

شیخ حبلی ادامه داد: عربستان با خریدن وجدان ها و مصادره آزادی بیان به سیاست عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل خدمت می کند و ما تاکید می کنیم که لبنان خاری در چشم رژیم اسرائیل و تمام کسانی که تلاش دارند با اسرائیل همکاری کنند و لبنان و مقاومت را از بین ببرند، خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha