پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک میلاد فرخنده و مبارک حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از زنان خواستند که به حضرت فاطمه (س) اقتدا کرده و در اصلاح جامعه و تربیت نسل شایسته تلاش کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه، ضمن تبریک میلاد فرخنده و مبارک حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) از زنان خواستند که به حضرت فاطمه (س) اقتدا کرده و در اصلاح جامعه و تربیت نسل شایسته تلاش کنند.

آیت الله نابلسی: ملت لبنان، مقاومت و ارتش در برابر هرگونه تجاوز دشمن متحدند

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های جمعه گفت: تمام سخن هایی که از سوی سیاستمداران و نامزدان انتخابات پیرامون شکستن سلطه حزب الله در حکومت بیان می شود، از باب جنگ روانی و گمراه ساختن دیگران است که آگاهی لبنانی ها را هدف قرار می دهد.

وی افزود: نشستی که در ابوظبی پیرامون فروپاشی حزب الله برگزار شد، در همین چارچوب بود و فعالیت های رسانه ای، تبلیغاتی و سیاسی با هدف مخدوش کردن چهره مقاومت قبل از انتخابات افزایش یافته است.

آیت الله نابلسی اشاره کرد: مسئله خطرناکتر این است که افرادی که علیه مقاومت تحریک می کنند، در واقع دشمن اسرائیلی را تشویق می کنند یا زمینه را برای تجاوز جدید دشمن به ملت لبنان فراهم می کنند، امّا ما می گوییم که ملت، مقاومت و ارتش در مقابل تمامی توطئه ها و تجاوز ها متحد است.

شیخ خطیب: زنان با اقتدا به حضرت زهرا(س) در اصلاح جامعه بکوشند

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را تبریک گفت و اشاره کرد: حضرت زهرا(س) با رفتار خود، بهره مندی از ارزش ها و علم، آراستگی به اخلاق نیک و فضلیت و خصوصیات والا، شایستگی این را یافتند که سرور زنان جهان باشند.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) یک الگوی برجسته برای زنان صالح است و زنان باید به ایشان اقتدا کنند؛ چرا که آن حضرت پاک و پاکیزه هستند و خداوند ایشان را به همراه پدر، همسر و فرزندانشان در قرآن کریم مورد احترام قرار داده است و آن حضرت(س) به ورع، تقوا، دوست داشتن فقرا، نیکی به بیچارگان، مهربانی با یتیمان و ایثار و از خودگذشتی در هر کاری که موجب قرب الهی است شناخته شده هستند.

شیخ خطیب تصریح کرد: زنان امروز باید به نقش خود در اصلاح جامعه در مقابل حملاتی که برای مخدوش کردن نقش زن و تبدیل آن به کالا و خالی کردن آن از منظومه ارزش ها انجام می گیرد، عمل کنند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان اشاره کرد: ما در روز جهانی زن مخصوصاً به زنان تبریک می گوییم؛ چرا که آنان بر امت ها و ملت ها فضیلت دارند و با آن جامعه اصلاح می شود و اگر زنان به حضرت زهرا(س)، حضرت مریم و حضرت خدیجه(ع) که الگوی زنان هستند، اقتدا کنند، ارزش ها در جامعه نهادینه می شود.

شیخ خطیب در بخش دیگر گفت: اسرائیل در لبنان شکست خورده و از آمریکا درخواست کمک می کند؛لذا به همراه آمریکا اقدام به برپایی رزمایش مشترک در مرز های لبنان کرده است تا به دل مردم لبنان ترس بیاندازد و روحیه سربازان خود را افزایش دهد.

 شیخ دعموش: آمریکا و عربستان نمی خواهند که حزب الله به پارلمان راه یابد

شیخ علی دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی به صورت علنی و آشکار برای ایجاد شک و تردید در میان مردم نسبت به دستاورد های مقاومت و خدمات آن به ملّت لبنان تلاش می کنند و اقدام به شایعه پراکنی و اتهام زنی می کنند تا حزب الله در انتخابات پارلمان به اکثریت آراء دست نیابد.

وی ادامه داد: ما در مقابله حقیقی با پروژه آمریکایی سعودی اسرائیلی و دشمنان هم پیمان آن هستیم که آشکارا اعلام می کند که می خواهد مقاومت را در لبنان محاصره کرده و به کار آن پایان دهد.

شیخ دعموش با تاکید بر اینکه ما با پروژه آمریکایی سعودی که می خواهد وضعیت سیاسی لبنان را تغییر دهد و تصمیم گیرنده این کشور باشد مبارزه می کنیم، افزود: اینان به صورت علنی در امور داخلی و انتخابات پارلمان دخالت می کنند و برای مخدوش کردن چهره حزب الله علیه آن تبلیغات سیاسی سوء کرده و به آن اتهام و افترا می بندد تا بر نتایج انتخابات تأثیر بگذارد و مانع رسیدن حزب الله و هم پیمانان آن به اکثریت آراء پارلمان شود.

شیخ حبلی: حضرت رسول اکرم(ص) بزرگترین معلّم بشریت است

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه در اشاره به روز معلم گفت: معلم، با مقابله با گمراهی و نادانی که جامعه را تهدید می کند و منجر به فساد و گسترش جنایت ها می شود، پیام آور معرفت و نور است.

شیخ حبلی در مسجد حضرت ابراهیم صیدا تصریح کرد: حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله)، بزرگترین معلّم است که به تمامی بشریت، درس بخشش، عدالت، عفو، گذشت و مهربانی داد و بهترین معلّم و هدایتگر برای تمام کسانی بود که در سایه حق حرکت می کردند، لذا اولین سوره ای که بر پیامبر (ص) نازل شد با کلمه (إقرأ) آغاز شد که به طلب علم فرا می خواند.

وی در بخش دیگر خطبه تاکید کرد: لبنان نیازمند تغییر در زندگی سیاسی خود از طریق مجلس نمایندگان است و همچنین باید نسبت به ارزش های ملّی در مسئله دشمنی با اسرائیل و حمایت از مثلث ارتش، ملّت و مقاومت پایبند و حامی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha