سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه بیشتر به مسئله انتخابات پرداختند و اشاره کردند: این روز ها حملات سیاسی و رسانه ای علیه حزب الله از سوی طرف ها، سفارت ها و کشور ها برای مخدوش کردن چهره حزب الله انجام می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه بیشتر به مسئله انتخابات پرداختند و اشاره کردند: این روز ها حملات سیاسی و رسانه ای علیه حزب الله از سوی طرف ها، سفارت ها و کشور ها برای مخدوش کردن چهره حزب الله انجام می شود. 

آیت الله نابلسی: ملت، مقاومت و ارتش در برابر هرگونه تجاوز متحدند

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه گفت: هر سخنی که از سوی سیاستمداران و نامزد های انتخاباتی در خصوص کاهش قدرت حزب الله در حکومت بیان می شود، در واقع یک جنگ روانی و گمراه کننده است که آگاهی لبنانی ها را هدف قرار داده است.

وی افزود: نشستی که در ابوظبی پیرامون در هم شکستن حزب الله برگزار شد در همین چارچوب بود؛ به گونه ای فعالیت های تبلیغاتی، رسانه ای و سیاسی با هدف مخدوش کردن چهره مقاومت در آستانه انتخابات افزایش یافته است.

وی افزود: خطر بزرگتر این است که تمام کسانی که علیه مقاومت تحریک می کنند، در واقع دشمن اسرائیلی را تشویق می کنند یا زمینه را برای تجاوز دیگر به ملت لبنان فراهم می کنند.

آیت الله نابلسی در پایان گفت: این ها هر چقدر هم که تلاش کنند، ملت لبنان، مقاومت و ارتش همگی در برابر هرگونه توطئه و تجاوز دشمن مقابله می کند.

شیخ دعموش: برخی سفارت ها و کشور ها سعی دارند چهره حزب الله را مخدوش کنند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: انتخابات مجلس در این دوره از اهمیت سیاسی بالایی برخوردار است که باید با مسئولیت با آن تعامل کرد و این اهمیت ناشی از دو مسئله است: اول اینکه این انتخابات بر اساس قانون انتخاباتی جدید که بر اساس نسبیت است، انجام می گیرد و این قانون به همگی این فرصت را می دهد که نماینده خود را به پارلمان بفرستد و دوم اینکه برخی طرف ها، قدرت ها، سفارت ها و کشور ها و در رأس آن آمریکا و عربستان سعودی و در پس آن دو اسرائیل در این انتخابات دخالت می کنند تا بر مقاومت، محبوبیت آن و حضور هم پیمانان آن در مجلس نمایندگان تاثیر بگذارند.

وی اشاره کرد: این روز ها حملات سیاسی و رسانه ای علیه حزب الله صورت می گیرد که این نتیجه کار برنامه ریزی شده و هماهنگ شده است که از سوی طرف ها، سفارت ها و کشور ها برای مخدوش کردن چهره حزب الله انجام می گیرد  و آن ها می خواهند که نمایندگان حزب الله را در افکار عمومی بی ارزش و ناکارآمد جلوه بدهند و بگویند که آنان هیچ سودی برای ملتشان نداشته اند.

شیخ دعموش تصریح کرد: هدف از تأیید برخی از نمایندگان ما و ردّ برخی دیگر، ضربه زدن به حزب الله، تضعیف آن و از بین بردن اعتماد مردم به مقاومت است و بسیار آشکار است که ملت ما این را کاملاً می داند و از تمام تلاش هایی که برای گمراه کردن مردم انجام می گیرد، تأثیر نمی پذیرد، بلکه مستحکم و راسخ در کنار مقاومت و گزینه های آن خواهند ماند.

سید فضل الله: ملت سوریه باید با فاجعه انسانی مقابله کند

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) ایراد شد، گفت: سوریه وارد هفتمین سال بحران و جنگ داخلی و خارجی شده است بدون اینکه به یک راه حل سیاسی دست یابد.

وی ادامه داد: هدف از تجاوز به سوریه بر هم زدن معادله منطقه و فروپاشی آن بود که از کشمکش های بین المللی و منطقه ای در سوریه و یا در پی تغییراتی که در دولت آمریکا بوجود آمد، ناشی شد و ترس آن است که درگیری در منطقه به ویژه در سوریه افزایش یابد.

سید فضل الله تصریح کرد: فاجعه های انسانی و شمار قربانیان و آورگان سوریه یک چالش و مشکلی است که از ملت سوریه می خواهیم با شجاعت برای مقابله با آن تلاش کند و صلح و آشتی داخلی را دور از این کشمکش ها برقرار سازد و از سال های جنگ پی در پی که جز ویرانی و خرابی چیزی دیگری نداشته، عبرت بگیرد.

وی اشاره کرد: در این روز ها که به روز مادر تعلق دارد به تمامی مادران تبریک و تهنیت می گوییم و با این تبریک یاد آور مهربانی، جانفشانی و بخشش مادران می شویم.

شیخ حبلی: هرگونه تجاوز از سوی آمریکا بی پاسخ نخواهند ماند

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه صیدا گفت: جامعه بین الملل بار دیگر ثابت کرد که به سمت رژیم صهیونیستی گرایش دارد؛ چرا که آن از حمایت ارتش لبنان با سلاح های پیشرفته سرباز زد که ما را بر آن می دارد که بر ضرورت تمسک به مثلث ارتش، ملت و مقاومت تاکید کنیم.

وی اشاره کرد: آمریکا بعد از اینکه پاسخ کوبنده ای از سوریه و محور مقاومت گرفت و دانست که هرگونه تجاوز از سوی آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند، از تهدیدات خود به تجاوز مستقیم به ارتش سوریه عقب نشینی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha