جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نصرالله

حوزه/ سید حسن نصرالله روز مادر را به زنان و مادران لبنان تبریک گفت و اشاره کرد: حزب‌الله در تصویب قانون نسبی انتخابات لبنان نقش بزرگی داشته و این حزب قصد دارد صدای مردم لبنان باشد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل خبرگزاری «حوزه»، سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود، روز مادر را به زنان و مادران لبنان تبریک گفت و اشاره کرد: حزب‌الله در تصویب قانون نسبی انتخابات لبنان نقش بزرگی داشته و این حزب قصد دارد صدای مردم لبنان باشد.

وی در ادامه به برنامه انتخاباتی حزب‌الله اشاره کرد و  گفت موضع انتخاباتی این حزب دفاع از لبنان در برابر طمع ورزی‌های اسرائیل است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت فراکسیون حزب‌الله برای اصلاح سیاسی و اداری دولت لبنان از طریق بهبود قانون فعلی انتخابات و کاهش سن رأی به 18 سال تلاش خواهد کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان بر ضرورت فراهم کردن امکانات لازم جهت تقویت مؤسسه‌ای امنیتی و در رأس آن‌ها ارتش لبنان و تأمین اعتبارهای مالی لازم برای این مؤسسات جهت ایفای مأموریت ملی در دفاع از کشور و حفظ امنیت آن تأکید کرد.

سید نصرالله از فساد در لبنان انتقاد کرد و گفت: «چارچوب ویژه‌ای در حزب‌الله تشکیل خواهیم داد که وظیفه آن مقابله با فساد و اتلاف اموال خواهد بود

وی ادامه داد: ما ملزم هستیم که حزب ما پاک دست بوده و در فساد هیچ گونه دستی نداشته باشد و من شخصا پیگیر چارچوب ایجاد شده برای مقابله با فساد خواه بود چرا که لبنان مرحله خطرناکی را پیش رو دارد

سید حسن نصرالله ادامه داد: یکی از مسائل خطرناک لبنان تداوم اتلاف اموال و فساد است؛ بنابر این همه باید در همه ارگان‌ها و سازمان‌های دولت با این مسئله برخورد کنند؛ چرا که بحث فساد یکی از دلایلی است که کشور را به سمت بحران و فاجعه سوق می‌دهد و مقابله با فساد جزء اولویات مطلق است».

دبیر کل جنبش حزب‌الله به حضور آوارگان سوری در لبنان اشاره کرد و گفت که بخش بزرگی از خاک سوریه امن شده و حضور پناهندگان سوری بار سنگینی بری دوش دولت و مردم لبنان است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت که حزب‌الله با هیچ یک از احزاب در لبنان لیست مشترکی نداده و هر سخنی غیر از این دروغ است.

وی در مورد روابط حزب‌الله با حز‌ب «التیار الوطنی الحر» گفت که روابط سیاسی بین دو حزب همچنان پا برجاست و با وجود برخی اختلاف نظر‌ها، آن‌ها بعد از انتخابات پارلمانی در پرونده‌های مشترک همکاری خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha