سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه ضمن اشاره به تهدید سوریه از سوی آمریکا، تاکید کردند: هرگونه سکوت در برابر حمله به کشور عربی، زمینه را برای حمله به کشور عربی یا اسلامی دیگر باز می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه ضمن اشاره به تهدید سوریه از سوی آمریکا، تاکید کردند: هرگونه سکوت در برابر حمله به کشور عربی، زمینه را برای حمله به کشور عربی یا اسلامی دیگر باز می کند.

آیت الله نابلسی: اگر آمریکا اقدامی احمقانه بکند، شکست خواهد خورد

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه نماز جمعه لبنان گفت: دروغ گویی های دولت آمریکا برای توجیه تجاوز خود به کشور ها و ملت ها پایان ندارد و این دولت بدون جنگ افروزی، فتنه افکنی و بحران افزایی نمی تواند زندگی کند، لذا ویرانی ها، مرگ و درد و رنج فراوانی را به جا گذاشته و در این راه قوانین بین المللی، حاکمیت کشور ها و شریعت آسمانی را نقض کرده است.

وی افزود: آمریکا از هفته ها پیش به دنبال یافتن بهانه جدید برای حمله سرویه است و تلاش می کند کشور های هم پیمان را برای این اقدام شیطانی همراه سازد، امّا اگر آمریکا هرگونه اقدام احمقانه ای بکند، با شکست مواجه خواهد شد.

آیت الله نابلسی تاکید کرد: محور مقاومت در کمین خواهد بود و این بار تنها به پاسخ اکتفا نخواهد کرد، بلکه اقدامی خواهد کرد که چهره منطقه و جهان را تغییر می دهد.

سید فضل الله: حمله به کشور عربی، زمینه را برای حمله به دیگر کشور های عربی باز می کند

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه با اشاره به تهدید سوریه از سوی آمریکا و بمباران فرودگاه تی۴، گفت: متأسفانه کشور های عربی و اسلامی هیچ گونه موضعی در قبال محکومیت بمباران فرودگاه و تهدید سوریه اتخاذ نکردند، بلکه آمادگی خود را برای مشارکت در آن اعلام کردند.

وی ادامه داد: ما به جهان عرب می گوییم که هرگونه سکوت در برابر حمله به کشور عربی، زمینه را برای حمله به کشور عربی یا اسلامی دیگر باز می کند.

سید فضل الله اشاره کرد: مشکلی که در جهان کنونی وجود دارد این است که قانون بین المللی یا بشری حاکم نیست، بلکه منطقه زور و قدرت گسترش یافته است و این مسئله برای آرامش منطقه و جهان خطرناک است.

وی در بخش دیگر خطبه به سالروز حرکت حضرت رسول اکرم (ص) از مسجد الحرام به مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: ما در این مناسبت، مسئولیتمان را در قبال مسجد الاقصی یاد آور می شویم تا در اولویت ما باقی بماند و همیشه به آن توجه داشته باشیم.

سید فضل الله افزود: مسئولیت مسجد الاقصی تنها به عهده ساکنان فلسطین نیست، بلکه بر هر مسلمانی است که به آن توجه داشته باشد؛ چراکه مسجد الاقصی عنوان عزت و کرامت آنها است.

شیخ خطیب: شهید آیت الله صدر، نمونه علمای صالح بود

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه جمعه شهادت امام موسی کاظم (علیه اسلام) را تسلیت گفت و اشاره کرد: امام کاظم (ع) بیشتر زندگی خود را در راه علم، هدایت مردم و مبارزه با فاسدان سپری کرد و همچون پدران و فرزندان معصومش در راه حفظ انسان و کرامت آن و حفظ دین از انحراف، تشویش و بدعت به شهادت رسید.

شیخ خطیب به مظلومیت فرزند امام موسی کاظم (ع)، شهید محمد باقر صدر که در مکتب اهل بیت (ع) تربیت یافت اشاره کرد و گفت: دستاوردهای فکری و علمی آیت الله صدر مایه افتخار اسلام است.

وی افزود:شهید صدر خدمت فراوانی به بشریت کرد بدین صورت که بشیریت در گناهان و جنایت های مختلف غرق شده بود و از خداوند، شریعت، نعمت ها و پیامبران شناختی نداشت و در خصوص حقوق مردم، حفظ خون و جان بشریت چیزی نمی دانست.

شیخ خطیب ادامه داد: شهید صدر در زمینه اقتصادی و امنیتی پژوهش ها و دیدگاه های اسلامی ارائه داد که انسان معاصر را مخاطب قرار می داد.

وی در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: شهید صدر با اقتدا به شیوه اهل بیت (ع) با شجاعت در برابر طاغوت صدام ایستاد تا به شهادت رسید و او الگو و نمونه علمای صالح بود که به وصیت رسول الله (ص) که فرمود: (اذا ظهرت البدع، فعلى العالم ان يظهر علمه، والا فعليه لعنة الله)، عمل کرد.

شیخ حمود: عقب نشینی از تجاوز به سوریه، به خاطر موضع روسیه بود

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: ترامپ از تجاوز به سوریه که چند روز پیش برای آن تصمیم گرفته بود، عقب نشینی کرد و بدون شک موضع گیری روسیه و برخی دیگر در اروپا و داخل آمریکا سبب این عقب نشینی شد.

وی اشاره کرد: بعد از تجربه های که امت ما به دست آورده، هنوز برخی معتقدند که آمریکا یا هر استکبار دیگری هدف از تجاوز به کشور آنها، یاری ملتشان و پیروزی دموکراسی، حقوق بشر و رهایی ملت های ما از ظلم و دیکتاتوری است.

شیخ حمود تصریح کرد: اگر کشور های عربی و اسلامی در برابر تجاوز آمریکا، موضع یکپارچه اتخاذ می کردند، بسیار قوی تر از موضع روسیه، چین و جهان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha