شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار با دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اینکه اسرائیل می‌تواند به حیات ننگین و ظلم و ستمش ادامه دهد به علت همین تفرقه‌ای است که بین مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار با دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار داشت: اگر همان‌طور که امام فرمودند که هماهنگی بین مسلمین ایجاد شود، دیگر اسرائیلی باقی نخواهد ماند.

وی افزود: اینکه اسرائیل می‌تواند به حیات ننگین و ظلم و ستمش ادامه دهد به علت همین تفرقه‌ای است که بین مسلمانان است وگرنه همان فرمایش امام(ره) نصب العین امام است که فرمودند "اگر هر مسلمانی سطل آبی بریزد اسرائیل را آب می‌برد" ولی چون متأسفانه در بعضی از کشورها به اسم اسلام، دیکته خود را از اسرائیل و امریکا و انگلیس و فرانسه می‌گیرند نتیجه همین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است، گفت: آن روز خواهد آمد که مسلمین خود را دریابند و از شرّ اجانب نجات پیدا کنند.

حجت الاسلام عبادی با درخواست از صبیه مرحوم امام(ره) گفت: شما که تربیت یافته حضرت امام هستید از خاطرات مستقیمتان به‌عنوان هدیه به جمع بدهید.

زهرا مصطفوی با اشاره به رفتار امام(ره) درخصوص اسرائیل گفت: وقتی از مسائلی به‌خصوص اسرائیل گفته می‌شد، ایشان خیلی حالشان بد می‌شد و ناراحت می‌شدند و تأکید می کردند که باید جلوی این‌ها گرفته شود.

وی افزود: امام(ره) آن زمان خیلی بیشتر به از بین بردن اسرائیل فکر می‌کردند تا از بین بردن شاه، چون می‌دانستند اگر اسرائیل از بین برود شاه هم رفتنی است.

صبیه مرحوم امام(ره) با نقل خاطره ای از امام(ره) بیان داشت: امام هرگز اهل ریا نبودند و هرچه که می‌گفتند چه در جلوی مردم و چه در پشت سر هیچ‌وقت حرفشان دوتا نمی شد، در تمام مسائل زندگی همین گونه بودند؛ در یک مهمانی که خواهرم گرفته بود و مادرم را دعوت کرده بودند، مادرم به امام گفتند که به همراه عده‌ای دیگر در آنجا دعوت هستیم که امام با ناراحتی گفتند شما می‌خواهید به مجلس حرام بروید؟ که مادرم گفتند خیر همه حاضرین آنجا با بنده محرم هستند.

مصطفوی تصریح کرد: در واقع ایشان با مسئله کار زنان مشکلی نداشتند چراکه خود من آن زمان کار می کردم، اما با دورهمی هایی که نامحرم حضور داشتند، مخالف بودند و آن را حرام می‌دانستند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: مادرمان وقتی در ماه رمضان مهمانی می‌گرفتند، فرزندان، دامادها و آقایان را یک روز دعوت می‌کردند و دختران در روزی دیگر، حتی نوه‌هایی که به بلوغ رسیده بودند از دختر و پسر با گروه مشخص خود دعوت می‌شدند.

صبیه مرحوم امام(ره) خاطرنشان کرد: این درس‌های زندگی است که مهم هستند چراکه وقتی مرد و زن جدا باشند خیلی فساد از بین می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha