جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله

حوزه/ شیخ علی دعموش گفت: اقدام دولت لبنان در عدم پرداخت اوراق قرضه اروپایی، گام بزرگی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و مالی در لبنان به دور از فساد و تلف شدن اموال است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشتی در شهرک مشان گفت: اقدام دولت لبنان در عدم پرداخت اوراق قرضه اروپایی، گام بزرگی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و مالی در لبنان به دور از فساد و تلف شدن اموال است و اقدامات دیگری که در چارچوب طرح اصلاحاتی فراگیر انجام می گیرد، نظام مالی و اقتصادی کشور را رونق می بخشد.

وی ضمن دعوت به حمایت از دولت و تصمیم آن به جای مقابله با آن و تحریک مردم علیه آن، گفت: ملت لبنان باید بداند کسانی از این اقدام دولت متضرر می شوند که کشور را به این اوضاع مالی و اقتصادی دچار کردند و با ترساندن مردم و تحریک آنان علیه دولت و سوء استفاده از افکار عمومی، این دولت را سرنگون کنند، امّا باید بدانند کسانی که برای سرنگونی دولت تلاش می کنند، در واقع برای نابودی کشور و کشاندن آن به بیراهه تلاش می کنند و این به ضرر همگی خواهد بود.

شیخ دعموش در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: مقاومت از لبنان حمایت کرد و از قدرت و موقعیت سیاسی آن در محیطی پُر از بحران سیاسی، امنیتی و اجتماعی محافظت نمود، امّا طبقه سیاسی طی تمامی دهه های گذشته نتوانست یک نظام اقتصادی و مالی برای لبنان به وجود آورد که لبنان را از وابستگی و فساد اقتصادی و مالی رها سازد تا اینکه ما را به بدترین بحران اقتصادی و مالی دچار کرد.

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: حزب الله از تصمیم دولت در عدم پرداخت اوراق قرضه اروپایی حمایت می کند و ما از تمامی قدرت های سیاسی و مردمی می خواهیم با آن همبستگی داشته و از آن حمایت کنند.

وی افزود: حزب الله در برنامه اصلاحاتی دولت و در تلاش آن برای ایجاد راه حل های ممکن که به ضرر فقرا و افراد با درآمد پایین نباشد و منفعت سپرده گذاران لبنانی را بر طمع ورزی بانک ها مقدم دانسته و به دنبال کمک هایی باشد که لبنان را زیر دین نبرد، از آن حمایت می کند.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله با بیان اینکه رسانه ها وقتی ما اعلام کردیم که با کمک صندوق بین المللی پول مخالفیم، به ما حمله کردند، امّا با صندوق بین المللی پول به عنوان یک مؤسسه مالی مخالف نیستیم، بلکه با قرار گرفتن لبنان در زیر دین صندوق بین المللی و دیکته ها و شروط آن مخالفیم و همچنین نمی پذیریم که هر طرف بین المللی یا منطقه ای در لبنان هیمنه داشته باشد و لبنان حاکمیت و حق تصمیم گیری خود را در زیر فشار بحران مالی و اقتصادی از دست بدهد.

شیخ دعموش در بخش دیگر سخنان خود بر تلاش بیشتر دولت و ملت برای مقابله با خطرات ویروس کرونا تأکید کرد و از دولت لبنان خواست اقدامات پیشگیرانه لازم را برای مقابله با این ویروس انجام دهد و مسافرینی که به کشور بر می گردند را چک کند.

وی با بیان اینکه نباید از بحران ویروس کرونا سوء استفاده سیاسی و رسانه ای شود، گفت: سوء استفاده سیاسی و رسانه ای از مسائل انسانی، کار غیر اخلاقی و سخیفی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha