جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله

حوزه/ شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله گفت: لبنان امروز به خاطر وضعیت بسیار خطرناک آن در اتاق مراقبت ویژه به سر می برد و علاوه بر آن بحران های مالی و اقتصادی به بدترین حال خود در تاریخ لبنان رسیده است

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله در مراسم بزرگداشتی که حزب الله برای شهید ابراهیم خلیل در حسینیه شهرک الصوانه با حضور علی فیاض نماینده پارلمان لبنان و عبد الله ناصر مسئول منطقه جنوب درحزب الله و دیگران برگزار شد، گفت: لبنان امروز به خاطر وضعیت بسیار خطرناک آن در اتاق مراقبت ویژه به سر می برد و علاوه بر آن بحران های مالی و اقتصادی به بدترین حال خود در تاریخ لبنان رسیده است، لذا همه مسئولین و دلسوزان این کشور باید برای حل این بحران ها تلاش کنند و این مسئله نیازمند تصمیم های قاطع و سرنوشت ساز است. اکنون وقت کشمکش ها، اختلافات و تسویه حساب های سیاسی نیست؛ چرا که همگی از این مسئله متضرر می شوند و تمامی طایفه ها، احزاب و مناطق لبنان مورد تهدید هستند.

وی در خصوص پرداخت ارز پوند، گفت: باید تصمیم قاطعی گرفته شود که از منافع لبنانی ها و حقوق سپرده گذاران حمایت کند و ما هرگز قبول نکردیم که دولت از اموال سپرده گذاران بدهی های خارجی را پرداخت کند و این حق مردم است و ما در خصوص هرگونه راه حلی کمک می کنیم، به شرط اینکه حقوق سپرده گذاران حفظ و به سوی جیب فقرا دست درازی نشود.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: کشور در آستانه فروپاشی بود و دولت اقدام به اتخاذ تصمیم های قاطع مالی، اقتصادی و قضائی برای نجات کشور کرده است، لذا انتظار می رود که هیچ کس در برابر آن مانع تراشی نکند و اگر برخی از قدرت های سیاسی نمی خواهند به این دولت کمک کنند، حداقل چوب لای خرچ آن نگذارند. ما می دانیم که برخی قدرت های سیاسی به دنبال شکست دولت هستند حتی اگر منجر به فروپاشی کشور شود که این از مسئولیت ملی به دور است.

شیخ قاووق در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: حزب الله از هرگونه کمک خارجی استقبال می کند، به شرط اینکه منجر به تحت الحمایگی یا سلطه گری خارجی بر لبنان نشود. ما نمی خواهیم اقتصاد، جامعه و آینده کشور خود را به دست طرف های خارجی بسپاریم و همزمان برای اصلاحاتی که طرف های خارجی را به ارائه کمک تشویق می کند، تلاش می کنیم؛ چرا که دولت با رویکرد و شیوه جدیدی کار می کند تا لبنان در مسیر اقتصادی قرار بگیرد که منجر به تولید صنعتی و کشاورزی شود و در نهایت به بحران پایان دهد.

عضو شورای مرکزی حزب الله تصریح کرد: جهان امروز در معرض خطرات شیوع ویروس کرونا قرار دارد و بیش از هفتاد کشور به آن مبتلا شده است، لذا مقابله با آن یک مسئولیت دینی، اخلاقی و ملّی است  و در لبنان این مقابله تنها در وزارت بهداشت منحصر نمی شود، بلکه باید تمامی مؤسسات و شهروندان با آن مقابله کنند.

وی با حوادث سوریه اشاره کرد و گفت: در ادلب تروریست های تکفیری از کشور های منطقه جمع شده اند تا مرکز خلافت تفکیری های تروریسم را تشکیل دهند و از آنجا تروریسم تکفیری جدیدی تأسیس کنند تا منطقه را مورد هدف قرار داده و تهدیدی برای سوریه، لبنان و منطقه باشد، امّا رزمندگان مقاومت در این نبرد راه را بر تروریست های تکفیری بستند و مانع گسترش آنان شدند. در این نبرد دستاورد ها و معادلاتی تحقق یافت که به نفع منطقه و لبنان بود و قهرمانان حزب لله در آن نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی در تعیین نتایج آن داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha