یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان

حوزه/ شیخ نبیل قاووق، گفت: بحران معیشتی تشدید شده و بحران های اقتصادی، مالی، آموزشی و قضایی در حال شتاب و تشدید است و به فروپاشی کامل رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله طی سخنانی به مناسبت سالروز شهادت علی فیاض «علاء البوسنه» که در شهرک انصار با حضور شخصیت ها و مردم شهرستان و روستاهای همجوار برگزار شد، گفت: بحران معیشتی تشدید شده و بحران های اقتصادی، مالی، آموزشی و قضایی در حال شتاب و تشدید است و به فروپاشی کامل رسیده است.

وی افزود: آغاز راه حل منطقی، طبیعی و واقع بینانه برای برون رفت از این بحران ها و توقف فروپاشی، توافق بر سر رئیس جمهور برای کشور است، اما کسانی که از گفتگو و اجماع امتناع می ورزند، کشور را به سمت بدترین شرایط سوق می دهند. بر کسی پوشیده نیست که کشورهای خارجی مانع از ملاقات، گفتگو و اجماع لبنانی ها می شوند.

شیخ قاووق تأکید کرد: کشورهای خارجی که مانع ارتباط و گفت‌وگو با لبنانی‌ها می‌شوند، لبنان را محکوم به فروپاشی کامل می‌کنند و این کشورها شناخته شده و مشخص هستند.

وی افزود: باید به همه اینها پایان داد و بزرگترین اولویت حزب الله تلاش برای نجات کشور و کاهش درد و رنج لبنانی ها است.

عضو ارشد حزب الله گفت: گروه دیگر، گروه چالش و تقابل است و اولویت آن تقابل داخلی است نه نجات کشور، ما را متهم به ممانعت کردند، اما طناب دروغ کوتاه است، بنابراین مواضع و نیات واقعی آشکار شد. و اعلام ممانعت عمومی کردند.

در پایان اشاره کرد: دستان خود را برای همگرایی و گفت‌وگو دراز می‌کنیم و طرف مقابل باید از این احتمال که فشارهای خارجی ما و یارانمان را ملزم به تسلیم در برابر پروژه فتنه می‌کند، ناامید شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha